Wincor Nixdorf: nowe narzędzia do sprzedaży omnichannel

WW Banking 0457

Wincor Nixdorf, globalny lider rozwiązań IT dla sprzedawców wielokanałowych, zaktualizował swój pakiet aplikacji TP.net

TP.net to rodzina aplikacji przeznaczona na potrzeby sprzedawców działających w modelu omnichannel. Służy do zarządzania wszystkimi procesami biznesowymi, pozwala integrować aplikacje mobilne, sklep internetowy oraz stany magazynowe w salonach sprzedaży. Jak dowiedziała się redakcja Evigo, zaktualizowana wersja platformy dostępna będzie w ponad 70 krajach, w tym w Polsce.

Jak wdrożyć omnichannel

Jak wynika z badań First Data, ponad 60% konsumentów, zanim kupi produkt w sklepie, zbiera informacje o nim przez internet. Ponadto, 40% konsumentów przebywając w salonie sprzedaży korzysta ze smartfonów w celu porównania cen i znalezienia najbardziej korzystnej oferty.

Z badań Deloitte wynika z kolei, że klienci, którzy robią zakupy symultanicznie korzystając w wielu kanałów, wydają na jedną transakcję o 82% więcej niż ci, którzy kupują wyłącznie w sklepie. Im lepiej poinformowani są klienci, tym większe jest prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu.

Firma Wincor Noxdorf zajmuje się między innymi diagnozowaniem i projektowaniem ścieżki, którą musi przejść sprzedawca, aby zintegrować swoje kanały sprzedaży. Ich rozwiązania pomagają zunifikować działania biznesowe oraz przenosić informacje o transakcji pomiędzy kanałami. Oferują też rozwiązania POS, dzięki którym personel sklepu otrzymuje informacje o danym kliencie i może zaoferować mu odpowiednio dobrane promocje.

Spójne zarządzanie kanałami

„Aby zapewnić klientom spójne doświadczenie zakupowe, sprzedawcy muszą nie tylko połączyć bazy danych o klientach z różnymi kanałami komunikacji i sprzedaży, ale też ujednolicić biznesowe procesy back-end, tak aby obsługa transakcji była spójna we wszystkich kanałach.” – komentuje Patrick Leonard, wiceprezes ds. handlu detalicznego w Wincor Nixdorf.

„Z oprogramowania TP.net korzystają obecnie sprzedawcy na ponad 70 rynkach. Pomaga im ono rozwiązywać problemy związane z działalnością w modelu omnichannel” – dodaje.

Oprogramowanie Wincor Nixdorf daje fundament pod platformę omnichannel. Dzięki niemu sprzedawcy mogą w spójny sposób zarządzać aplikacjami w różnych kanałach, programami lojalnościowymi, cenami i promocjami, zaawansowanymi terminalami POS oraz siecią sklepów.

Najnowsza wersja zostanie wzbogacona o nowy model zarządzania relacjami z klientem. Zapewni ona interakcję w czasie rzeczywistym we wszystkich kanałach, w tym social media. Od strony back-endu, TP.net pozwala zarządzać realizowaniem zamówień, stanami magazynowymi oraz płatnościami gotówkowymi i bezgotówkowymi.

Wincor Nixdorf to globalny specjalista od rozwiązań IT, wyspecjalizowany w handlu detalicznym i bankowości. Z siedzibą w Austin w stanie Teksas, firma działa na ponad 130 rynkach i notuje roczne obroty na poziomie trzech miliardów dolarów.

Reklama

SCF 2017 Spring