Facebook pozwoli szybciej dotrzeć do grupy docelowej

Facebook strategia e-commerceFacebook wprowadza nową funkcję, która pozwoli firmom na wgląd w posty i działania użytkowników sieci społecznościowych.

Nowe narzędzie o nazwie „dane tematyczne,” prześwietla posty użytkowników według fraz i słów kluczowych związanych z poszczególnym tematem. Dzięki temu firmy mogą pozyskać wiedzę na temat tego, co mówią o konkretnym produkcie ich grupy docelowe na portalach społecznościowych.

Dotarcie do grupy docelowej

Dzieląc posty, komentując czy załączając linki, konsumenci zostawiają na Facebooku wiele informacji o swoich gustach i upodobaniach. Teraz, firmy mogą skorzystać z tej skarbnicy wiedzy i dowiedzieć się, co użytkownicy myślą o ich marce i działalności.

Ponadto, za pomocą nowej funkcji sprzedawca „prześwietlając” wątki dotyczące jego firmy, będzie mógł dowiedzieć się, które produkty są najczęściej komentowane przez jego grupę docelową.

Według Facebooka, nowe narzędzie jest tym skuteczniejsze ponieważ analizuje posty wszystkich użytkowników Facebooka a nie wybranej grupy. Ponadto dostarcza ono analiz i interpretacji, a nie tylko suchych danych.

Tworzenie kampanii reklamowych

Sprzedawca w segmencie modowym może na przykład użyć nowej funkcji, by dowiedzieć się o jakich nowych trendach i stylach rozmawia jego grupa docelowa i zdecydować stan których produktów zwiększyć w magazynie. Za pomocą danych demograficznych, które oferuje nowe narzędzie Facebooka, firmy mogą też lepiej zrozumieć swoje grupy docelowe i wykorzystać tę wiedzę na przykład w trakcie tworzenia kampanii reklamowych.

Dział marketingu może „prześwietlić” wątki użytkowników posługując się słowami docelowymi i zobaczyć, jakie inne słowa zazwyczaj pojawiają się w ich otoczeniu.

Portal społecznościowy pracuje z dostawcą danych DataSift, który jest jednym z dwóch producentów upoważnionych do odsprzedaży dostępu do informacji zawartych na Twitterze. Na razie funkcja „dane tematyczne” jest dostępna tylko dla ograniczonej liczby klientów DataSift w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, ale Facebook zapowiada, że planuje rozszerzyć dostępność.

Facebook zapewnia także, że wszystkie informacje, które udostępnia są traktowane poufnie.

Reklama

SCF 2017 Spring