Zalando sprzedaje część swoich udziałów

zalando strategia online

Największy europejski sklep internetowy Zalando sprzedaje 17,9 miliona swoich udziałów. Niedawno firma opublikowała wyniki finansowe i po raz pierwszy w swej historii zanotowała zysk.

Zalando planuje sprzedać 7,3% swoich udziałów o łącznej wartości ok 434 miliona euro, licząc po ich obecnej wartości rynkowej. Główni udziałowcy firmy, Global Founders Capital GmbH, Holtzbrinck Ventures GmbH, AI European Holdings Sarl oraz Rocket Internet AG redukują liczbę swoich udziałów. Podobnie część własnych udziałów odsprzedadzą członkowie zarządu firmy – podaje agencja Reuters.

Większa płynność finansowa

Global Founders to fundusz inwestycyjny założony przez braci Marca, Olivera oraz Alexandra Samwerów. Należy do niego 38% udziałów firmy Rocket Internet, kierowanej przez Oliviera Samwera.

W październiku 2014 roku odbył się giełdowy debiut multibrandowego sprzedawcy odzieżowego. Sprzedano wtedy akcje firmy o łącznej wartości 526 milionów euro. Obecnie wartość akcji wzrosła w stosunku do pierwotnej ceny o ok. 13%.

Planowana sprzedaż udziałów ma na celu zwiększenie płynności finansowej oraz szans by znaleźć się wśród 50 największych pod względem kapitalizacji rynkowej spółek średniej wielkości, według niemieckiego indeksu giełdowego MDAX. Jeden z udziałowców Zalando, Rocket Internet, wszedł na giełdę niedługo po Zalando. W ostatnim miesiącu sprzedał nowe udziały o łącznej wartości 590 milionów euro.

Pierwszy zysk Zalando

W lutym 2015 roku Zalando ogłosił wyniki finansowe za rok 2014. Berlińska spółka zanotowała zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) na poziomie 62 mln euro. Dla porównania rok wcześniej strata EBIT wyniosła 114 mln euro.

Transkację sprzedaży udziałów Zalando przeprowadzają firmy Morgan Stanley, Goldman Sachs Group Inc. oraz Credit Suisse Group AG.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online, obecny na 15 rynkach. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring