Japończycy inwestują w startup działający w Polsce

japonia ecommerce

Startup Quandoo, czyli aplikacja do rezerwowania przez internet stolików w restauracjach, została przejęta przez japoński koncern Recruit Holdings.

Berliński startup Quandoo powstał w grudniu 2012 roku, na polskim rynku działa zaś od 2014 roku. Japoński Recruit Holdings zainwestował w firmę już w 2014 roku, obejmując 7,1% udziałów w firmie. „Poznawszy lepiej firmę Quandoo, azjatycka firma zdecydowała się kupić ją w całości” – informuje serwis Evigo Piotr Łagowski, wiceprezes Quandoo odpowiedzialny za kraje EEMEA. Japońska firma zapłaciła za niemiecki start-up 850 milionów złotych.

quandoo startup ecommerce

Polska wersja aplikacji quandoo

Nowy japoński właściciel

Recruit Holdings to jedna z największych na świecie firm internetowych. Jest to japoński odpowiednik Rocket Internet z Niemiec, czy Naspers z RPA. Wartość spółki na giełdzie wynosi 20 miliardów dolarów czyli więcej niż PKO BP i PKN Orlean razem wzięte. Debiut giełdowy na parkiecie w Tokyo miał miejsce w październiku 2014 roku. Spółka pozyskała z rynku ok. dwa miliardy dolarów, które obecnie przeznacza na inwestycje i przejęcia. Z tych właśnie funduszy wykupione zostało Quandoo.

„Dla nas firma ta jest gigantycznym partnerem, zyskujemy zaplecze finansowe, które zwolni Quandoo z konieczności polegania na kolejnych rundach inwestycyjnych. Zamiast zajmować się pozyskiwaniem nowych inwestorów, możemy się skupić na rozwoju biznesu” – komentuje Piotr Łagowski.

Plany rozwoju Quandoo

W planach znajduje się ekspansja terytorialna. W drugim kwartale 2015 roku Quandoo wejdzie do czterech kolejnych miast w Polsce: do Wrocławia, Łodzi, Trójmiasta i Katowic. Obecnie w portfolio aplikacji znajduje się polskich 350 restauracji, do końca roku liczba ta ma wzrosnąć do 1000. Serwis Quandoo wprowadzi też możliwość płacenia voucherem oraz zostanie zintegrowany ze stronami internetowymi ważniejszych festiwali kulinarnych.

W strukturze organizacyjnej firmy nic się nie zmieni, zespół menedżerski zostanie ten sam. Zmiana własnościowa wiąże się natomiast z planami Recruit Holdings dotyczącymi walki o globalny rynek rezerwacji miejsc restauracyjnych online. Firma jest właścicielem japońskiego serwisu Hot Pepper Gourmet, którego profil działalności jest zbliżony do Quandoo. Pozwala ona przeglądać ofertę restauracji i rezerwować w nich stoliki. Wspólnie z Quandoo stoczą globalną walkę o pozycje nr 1 na świecie z amerykańskim konkurentem OpenTable.

Quandoo to niemiecka firma, z której obecnie korzysta ponad sześć tysięcy restauracji na terenie Europy, Azji i Afryki. W Polsce serwis obsłużył ok 50 tysięcy klientów. Obecnie funkcjonuje na terenie Warszawy, Krakowa i Poznania.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring