Facebook: ponad milion nowych użytkowników Polsce

Facebook kup teraz ecommerce

Aż o 1,14 miliona nowych użytkowników powiększyło się w ciągu ostatniego roku grono osób korzystających z Facebooka w Polsce.

Obecnie z serwisu korzysta 13,4 miliona osób – wynika z analizy przeprowadzonej przez Catvertiser.com, platformę do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku.

Przybywa seniorów

Analiza przeprowadzona przez Catvertiser.com przeczy opinii, że z największej platformy społecznościowej świata masowo uciekają ludzie, głównie młodzi. Została ona przeprowadzona na podstawie danych opartych na zachowaniach osób korzystających z serwisu. Użytkownik to osoba, która posiada konto na Facebooku, zalogowała się na nim w ciągu ostatnich 30 dni i wykonała jakąś czynność.

Najliczniejszą grupę na Facebooku w Polsce stanowią kobiety. W lutym 2015 roku było ich 6,8 mln. Jednak w ciągu 12 miesięcy (luty 2014 – luty 2015) szybciej przybywało mężczyzn (10,34% więcej). Wiekowo najwięcej jest osób między 25. a 34 rokiem życia. To w sumie 1,9 mln użytkowników.

Z punktu widzenia reklamodawców to doskonała grupa ludzi potencjalnie czynnych zawodowo, czyli zarabiających i wydających własne pieniądze. Dynamicznie rośnie też odsetek osób starszych. Facebookowicze w wieku 55+ to nadal zdecydowana mniejszość, ale w ciągu roku przybyło ich 30%.

Jedna trzecia Polski na Facebooku

Dane zgromadzone przez Catvertiser.com nie potwierdzają obiegowej opinii, że młodzi uciekają z Facebooka, choć widać, że osoby poniżej 18 roku życia nie zakładają tłumnie nowych kont. Wciąż jest ich jednak 2,8 mln.

„Według danych GUS Polska liczy 38,5 mln mieszkańców. Skoro więc na Facebooku 13,4 mln osób oznaczonych jest jako Polska, to okazuje się, że 34,8% naszych rodaków ma aktywne konto w największym serwisie społecznościowym świata.” – tłumaczy Oskar Berezowski, analityk Catvertiser.com.

Patrząc globalnie, Facebook pozostaje najbardziej popularną platformą społecznościową na świecie, z niektórych badań wynika jednak, że zmienia się jednak sposób, w jaki internauci z niego korzystają. Na całym świecie gwałtownie spada bowiem odsetek aktywnych użytkowników serwisu.

Więcej reklam mobilnych

Trend ten, zaobserwowany przez analityków firmy GlobalWebIndex, nazwano „passive Facebooking”. Jak wynika z raportu GWI trends za pierwszy kwartał 2015 roku, jedynie 52% użytkowników Facebooka uważa się za aktywnych. Pozostali nie dodają postów, nie komentują i nie udostępniają treści, a co najwyżej podglądają aktywność innych użytkowników.

„Nasze badanie różni się jednak od tego przeprowadzonego przez GlobalWebIndex. Z tego co wiem, robili oni ankietę, więc są to dane deklaratywne. My korzystamy z twardych danych, ilustrujących faktyczne zachowania użytkowników, a nie ich opinię, czy szacunki statystyczne.” – komentuje Oskar Berezowski.

„Moim zdaniem różnice te wynikają z innej metodologii badania. Z naszych danych wynika, że w innych krajach rośnie aktywny zasięg Facebooka. GWI prowadzi badania ankietowe i nie bada realnego ruchu na stronie.” – dodaje.

Ponadto, rosną obroty z reklam generowane przez Facebook, a szczególną dynamiką charakteryzuje się wzrost obrotów z reklam mobilnych. W czwartym kwartale 2014 roku wzrosły one niemal dwukrotnie, osiągając wartość 2,48 miliardów dolarów. 526 milionów, czyli 38% użytkowników wchodzi na Facebooka wyłącznie za pośrednictwem aplikacji bądź mobilnej wersji strony.

facebook w polsce rośnie

Reklama

SCF 2017 Spring