Opineo ogłasza ranking polskich sklepów internetowych

ranking sklepów internetowych

Serwis Opineo pod patronatem Evigo ogłosił siódmy roczny ranking najlepiej ocenianych sklepów internetowych. Na podstawie ocen konsumentów, wyróżnionych zostało 250 e-sklepów w 17 kategoriach.

Wystawiając sklepowi opinię, klienci oceniali szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi oraz jakość zapakowania przesyłki. O miejscu sklepu internetowego w rankingu zadecydowały łączne oceny konsumenckie za 2014 rok oraz liczba opinii. Wyłonionych zostało 250 najlepiej ocenianych e-sklepów w 17 kategoriach.

Ocena mega sklepów

Sporej grupie sklepów udało się obronić wysoką pozycję z poprzednich edycji rankingu, ale są też tacy, którzy w wyniku niedostatecznej oceny konsumenckiej nie zakwalifikowali się do finału.

I tak: Morele.net, North.pl, Smyk.com, Iperfumy.pl, Korallo.pl, Oponeo.pl, GunFire.pl i Chocolissimo.pl sięgnęły po zwycięstwo kolejny rok z rzędu. Sklep.wittchen.com, Hurtowniasportowa.net czy Aptekagemini.pl obroniły swoje pozycje z ubiegłorocznych rankingów branżowych.

Opineo e-commerce ranking

Kategoria „mega sklepy” jest szczególna, bo stanowią ją weterani internetowego biznesu. To sklepy działające od wielu lat, od dawna gromadzące opinie, obsługujące mnóstwo klientów i realizujące tysiące zamówień. Oferują bogaty asortyment: od komputerów, sprzętu AGD/RTV i foto, po multimedia, rozrywkę i kulturę. Jak co roku, zestawienie Mega-sklepów budzi najwięcej emocji.

Zwrot z inwestycji

Tym razem, żeby dostać się do finału, Mega-sklepy musiały spełnić następujące warunki: łączna ocena nie mogła być niższa niż 11,0 pkt, ocena za ubiegły rok — powyżej 8,0, liczba opinii zgromadzonych w 2014 r. musiała wynosić powyżej 2000, a liczba opinii w całej historii istnienia w Opineo — powyżej 10 tysięcy. W efekcie powstało zestawienie dziesięciu najmocniejszych graczy.

Ranking mega sklepów Opineo

Ranking mega sklepów Opineo

„Laury zdobywają sprzedawcy najlepiej oceniani przez klientów, bez względu na wielkość, obroty czy zasięg działania. Dlatego na uwagę zasługuje każdy z 250 wyróżnionych e-sklepów. Wszystkie one udowadniają, że zwrot z inwestycji w obsługę klienta i Customer Experience w branży e-commerce jest zarówno możliwy, jak i satysfakcjonujący” – komentuje Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.

Cena przestaje decydować

W ubiegłym roku konsumenci wystawili 1.080.418 opinii o sklepach internetowych. To niemal cztery razy więcej niż w 2010 r. i ponad 43 razy więcej niż 2007 roku. Jak wynika z analizy treści ubiegłorocznych opinii o sklepach internetowych — najczęściej komentowaną i ocenianą przez konsumentów kwestią była „obsługa klienta” (ten temat został poruszony 404 704 razy). Nieco mniej, bo jedna trzecia opinii, dotyczyła „kontaktu” (340 405 razy), a w zaledwie jednej czwartej wszystkich opinii poruszany został temat „cen” oferowanych przez sklep internetowy (275 561).

Cena zresztą przestaje być czynnikiem warunkującym zakupy w danym sklepie internetowym. Dużo ważniejsze są: profesjonalna obsługa, szybka wysyłka i szybkie płatności.

Dane Opineo wskazują, że 40% sklepów internetowych ocenionych przez klientów przynajmniej raz otrzymało od nich negatywną opinię. Najniższe oceny sklepy uzyskują za „jakość pakowania przesyłek”, najwyższe — za „szybkość realizacji zamówienia”.

Serwis Evigo jest patronem medialnym zestawienia.

opineo ranking sklepów

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring