Adidas sprzedaje interaktywne buty

adidas aplikacja mobilna kanye-westNiemiecki koncern Adidas wprowadził do oferty buty wyposażone w technologię NFC. Korzyści z takiego rozwiązania mają czerpać zarówno konsumenci, jak i sprzedawcy.

Komunikacja bliskiego zasięgu NFC ma wiele zastosowań. Dotychczas najczęściej wykorzystywano ją w płatnościach. Wystarczy, że osoba zbliży telefon do czytnika transakcji i w ten sposób dokonuje się płatności. Możliwości tej technologii są jednak szersze i może być ona użyta w sektorze transportowym czy w marketingu.

Technologia jest wykorzystywana również do interakcji z użytkownikami mediów społecznościowych, oferowania klientom specjalnych promocji czy nagradzania ich kuponami rabatowymi za zrobienie zakupów. Z tych możliwości postanowił skorzystać właśnie Adidas.

Technologia NFC nakręca sprzedaż

Znany producent sprzętu sportowego postanowił zainstalować w dwóch modelach swoich butów czytniki technologii NFC. Dzięki temu chce lepiej poznać swoich klientów, ich zwyczaje zakupowe, a także mieć możliwość zaoferowania im dodatkowych, spersonalizowanych usług.

Dzięki technologii NFC klient, który chce się dowiedzieć więcej na temat danej pary butów, nie jest już zdany na pomoc ze strony obsługi sklepu, nie musi też wchodzić na stronę internetową lub mobilną aplikację sprzedawcy. Wystarczy, że przyłoży swój telefon do butów wyposażonych w czytnik NFC, a pełna informacja wraz z filmikami i opiniami innych użytkowników wyświetli mu się na ekranie smartfona.

Po zakupie butów, dzięki technologii NFC, sprzedawca wciąż pozostaje “w kontakcie” z klientem. W momencie gdy ten będzie chciał się na przykład wybrać na poranny jogging, system wyśle mu na smartfona propozycje najciekawszych tras biegowych w okolicy.

NFC zdecydowanie ułatwia także zarządzanie asortymentem w całej sieci. Dzięki zebranym danym łatwiej jest przewidzieć przyszłe trendy zakupowe, a także na bieżąco analizować stan magazynowy w danym sklepie. Co więcej, klient który będzie poszukiwał konkretnego modelu butów dostanie informację zwrotną, że taka para, w danym rozmiarze i kolorze, znajduje się (bądź nie) w najbliższym sklepie.

Dedykowana aplikacja mobilna

Adidas nie po raz pierwszy stawia już na innowacyjne rozwiązania, które mają przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż całej sieci. Przykładem może być wprowadzona na początku 2015 roku nowa aplikacja mobilna, dzięki której można zarezerwować buty z nowej kolekcji tworzonej we współpracy ze słynnym amerykańskim raperem Kanye Westem.

Aplikacja o nazwie Adidas Confirmed umożliwia użytkownikom zarezerwowanie wprowadzanych na rynek nowych produktów jeszcze przed ich premierą. Pierwszymi butami, które będzie można dzięki niej zamówić, są właśnie nowe adidasy zaprojektowane przez Kanye Westa.

Aplikacja jest dostępna na iOS oraz smartfony z systemem Android. Użytkownicy, którzy ją zainstalują, otrzymają powiadomienia „push” tuż przed wprowadzeniem na rynek nowej linii adidasów, wraz z informacja o tym, że system rezerwacji już funkcjonuje. Wtedy będą mogli zamówić buty, wybierając ich rozmiar oraz określając punkt odbioru.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring