Sklep Depare: jak usability strony zwiększa konwersję

depare sklep internetowy

Sieć odzieżowa Depare uruchomiła sklep internetowy, wdrożony przez agencję Fast White Cat na platformie Magento 1.8.

Depare to stosunkowo nowa na polskim rynku marka odzieżowa, która do tej pory prowadziła sprzedaż za pośrednictwem 19 salonów sprzedaży na terenie Polski oraz poprzez sieć franczyzową. Depare stworzona została w 2013 roku, jest to marka z portfolio sieci odzieżowej sieci Ravel, posiadającej kilkadziesiąt sklepów w centrach handlowych w Polsce i na Litwie. Do rozwoju marki Depare stworzona została nowa spółka celowa ZXC, zarejestrowana w Krakowie.

Projekt z myślą o konwersji

Podobnie jak w przypadku poprzednich wdrożeń, agencja Fast White Cat obsługuje sklep internetowy Depare kompleksowo. Odpowiada za dostosowanie open source’owej wersji Magento do potrzeb marki, za całe oprogramowanie sklepu internetowego, projekt graficzny sklepu, wykonanie zdjęć i opisów produktowych, obsługę logistyczną oraz call center.

Fast White Cat to agencja wyodrębniona z firmy Call Center Inter Galactica (CCIG), która dostarcza outsourcing usług logistycznych oraz obsługi klienta. Dlatego też Fast White Cat, korzystając z infrastruktury CCIG, obsługuje call center sklepu Depare. Wynajmuje też centrum logistyczne, z którego wysyłane są zamówienia. Realizowane są one za pośrednictwem Poczty Polskiej, bądź kurierów DHL oraz paczkomatów InPost. Dostawa zamówień o wartości powyżej 199 zł jest darmowa.

Jak podkreśla Cezary Kożon, director of business development w firmie Fast White Cat, internetowy sklep Depare został zaprojektowany z myślą o zwiększaniu konwersji. Niektóre jego elementy, oprócz użyteczności, mają też za zadanie przyspieszenie podjęcia przez klienta decyzji o zakupie.

Skrócenie ścieżki zakupowej

Jednym z charakterystycznych elementów sklepu internetowego Depare jest sposób prezentacji kategorii „sukienki”. Kategoria ta prezentowana jest na stronie startowej, gdzie użytkownik widzi na slajderze nie tylko listę dostępnych produktów, ale również schematycznie przedstawione typy sukienek, np. „koktajlowe” czy „wizytowe”. Dzięki temu użytkownik może od razu przejść do interesującej go konkretnej kategorii produktu.

Po przejściu do którejś kategorii, użytkownikowi wyświetla się lista produktów. Już z tego poziomu można wybrać odpowiedni rozmiar sukienki. Po jego wybraniu przycisk „zobacz” zmienia się w przycisk „kup”, dzięki czemu produkt można automatycznie dodać do koszyka, bez konieczności wyświetlania podstrony produktowej. „Dzięki temu skracana jest ścieżka zakupowa, zmniejszamy liczbę kroków, które klient musi przejść w celu dokonania transakcji” – wyjaśnia Cezary Kożon.

depare prezentacja produktow

Produkty można dodać do koszyka ze strony głównej

Produkty na stronie głównej wyświetlane są w trybie infinity scroll, dzięki czemu klient nie musi dodatkowo klikać na kolejne podstrony, aby wyświetlić więcej produktów. Gdy klika na któreś ze zdjęć, przechodzi do podstrony produktowej. Produkt prezentowany jest za pomocą podwójnego zdjęcia głównego, które daje od razu podgląd na to, jak dany przedmiot wygląda z przodu i z tyłu.

Przyspieszenie decyzji o transakcji

W internetowym sklepie Depare dostępny jest też szybki podgląd zawartości koszyka w postaci bocznej belki wysuwanej. Gdy klient klika na odpowiedni symbol, po prawej stronie rozwija się zakładka, w której widać dodane już produkty oraz ich cenę. Można wtedy zdecydować się na przejście do kasy, lub schować zakładkę i kontynuować zakupy.

Szybki podgląd koszyka w sklepie Depare

Szybki podgląd koszyka w sklepie Depare

Kolejną nowością, która ma za zadanie przyspieszyć decyzję zakupową, jest funkcja dodana do samego podglądu koszyka. Gdy klient przechodzi do kasy, widzi na górze licznik mierzący na żywo czas pozostały do przyjęcia ostatniego zamówienia wysyłanego tego samego dnia. Na podstronie koszyka wyświetlają się też propozycje produktów powiązanych, które można szybko dobrać do koszyka.

depare licznik koszyk

Zegar odliczający na żywo czas do przyjęcia ostatniego zamówienia

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring