Niemiecki rynek sprzedaży online na fali wzrostowej

Germany online retailing

Niemiecki rynek e-commerce oraz sprzedaż wysyłkowa wzrosły o 10% w drugim kwartale 2013 licząc rok do roku. Kwartalna sprzedaż na poziomie 11,8 mld euro była zaskoczeniem nawet dla największych optymistów.

„Widać wyraźnie, że konsumenci masowo przenoszą się ze swoimi zakupami do internetu. Można powiedzieć, że mamy do czynienie ze zjawiskiem społecznym. Poziom wydatków online rośnie w tempie, którego nikt wcześniej nie mógł przewidzieć” – komentuje Friedemann Weber, dyrektor Stowarzyszenia Badań Nowoczesnych Rynków w Berlinie.

W badanym okresie niemieccy internauci najczęściej kupowali ubrania ( wydając 2973 mln euro), książki (1,268 mln euro) i buty (1,268 mln euro). Co ciekawe kategoriami, w których zanotowano największy wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012 były narzędzia do majsterkowania oraz akcesoria ogrodnicze. Ich sprzedaż wzrosła w sumie o 391 mln euro. Najbardziej rozpowszechnionymi kanałami dystrybucji są w Niemczech markety online, takie jak eBay, Amazon, Rakuten czy Marcateo. Zaraz po nich plasują detaliści wielokanałowi oraz sprzedawcy katalogowi.

Obecnie Niemcy są drugim największym po Wielkiej Brytanii rynkiem e-commerce w Europie. Niemcy wyprzedzają Francję, Hiszpanię i Rosję. Czy dynamika niemieckiej sprzedaży online utrzyma się w kolejnych latach?

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring