InShop SEO: nowe narzędzie dla branży FMCG

SEO ecommerce narzędzia

Serwis Kwit.pl, porównywarka cen internetowych w sklepach z branży FMCG, wprowadziła nową funkcję inShop SEO, dostępną w ramach narzędzia business intelligence Kwit Analytics.

Narzędzie Kwit Analytics skierowane jest do dużych sieci oraz producentów produktów z kategorii FMCG. Służy do monitorowania dostępności produktów w sklepach, analizy ich cen oraz śledzenia informacji o promocjach.

FMCG a e-commerce

Oprogramowanie, działające na zasadzie „tajemniczego klienta”, dwa razy dziennie skanuje ofertę internetowych sklepów i na tej podstawie uzupełnia bazę danych. Skanuje wszystkie produkty i ich ceny, sprawdza, czy pojawiły się nowości i czy którychś produktów zabrakło.

Jak podkreśla w rozmowie z Evigo Wojciech Grześkowiak, prezes zarządu Saving Cloud, firmy, do której należy Kwit.pl, narzędzie analityczne skanuje każdy sieciowy sklep osobno, np każdy z 28 internetowych sklepów Tesco. Narzędzie monitoruje 85-90% całego polskiego rynku internetowej sprzedaży produktów FMCG. Obecnie z Kwit Analytics korzysta trzech dużych producentów: Danone, Żywiec Zdrój oraz Kamis.

Ostatnio w ramach Kwit Analytics stworzono nowe narzędzie inShop SEO, które pozwala producentom monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów. Monitoring ten odbywa się na podstawie analizy wyników wyszukiwania wybranych słów kluczowych.

SEO w wyszukiwarkach

Klient wybiera słowa kluczowe, których pozycjonowanie w wyszukiwarkach chciałby sprawdzić. inShop SEO codziennie sprawdza w każdym ze sklepów 50 pierwszych wyników wyszukiwania i analizuje, na których pozycjach znajdują się produkty danego producenta, a także jaka jest dynamika zmian.

in shop seo

Raport z analizy słów kluczowych inShop SEO

Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia, ile produktów danej marki znajduje się w wyszukanym asortymencie (tzw. pokrycie wyników wyszukiwania). Wszystkie informacje można zebrać w jednym raporcie.

Wraz z rozwojem handlu online branża spożywcza również przenosi się do sieci. w 2014 r. funkcjonowały 424 internetowe e-sklepy posiadające w swojej ofercie asortyment spożywczy, a według prognoz tylko do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 451 (w tym kilka dużych sieci handlowych typu Alma, Piotr i Paweł, Tesco). Dlatego producenci nie powinni się skupiać tylko na SEO wyników popularnych wyszukiwarek internetowych, ale również monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów. – czytamy na stronie Kwit Analytics.

Reklama

SCF 2017 Spring