Ranking popularności polskich aplikacji e-commerce

marketlive sprzedaż mobilna

Użytkownicy mobilnych aplikacji bankowych zdecydowanie częściej niż pozostali posiadacze smartfonów korzystają z aplikacji e-commerce – wynika z badania Spicy Mobile.

Allegro, OLX, Payback, Blix, Qpony, aplikacja Lidla i kupony do McDonalds to najpopularniejsze aplikacje, których używa wspomniana grupa.

Bardziej zaangażowany klient

Zespół badaczy wziął „pod lupę” grupę użytkowników smartfonów, którzy w danym okresie mieli zainstalowane aplikacje banków PKO Bank Polski, mBank, Raiffeisen POLBANK, neoBank, eurobank, GetIn Bank, Bank Zachodni WBK, ING, Millenium Bank, Alior Bank. Z badania wynika, że z aplikacji bankowych korzysta więcej mężczyzn (57%) niż kobiet (43%).

„Analiza danych potwierdziła, że klient banku korzystający z aplikacji mobilnych jest bardziej zaangażowany w zakupy on-line” – mówi Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile. „Informacje o aktywności użytkownika w naturalnych obszarach jego zainteresowań to cenna wiedza o potencjalnych możliwościach kontaktu z klientem banku.”

zasięg aplikacji zakupowych

Do najpopularniejszych aplikacji bankowych instalowanych przez klientów polskich banków należą: mBank, ING, BZWBK, IKO Bank Polski i GetIn Bank, a użytkownicy używający aplikacji bankowych są bardziej aktywni: więcej czasu spędzają na rozmowach telefonicznych i wysyłaniu sms-ów.

Dłuższy czas połączeń

Średni dzienny czas połączeń przychodzących wśród osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych to osiem minut i sześć sekund, natomiast u osób bez zainstalowanej aplikacji to czas pięć minut i 41 sekund. Niby niewiele, ale różnica ta jest istotna. Analogicznie jest z rozmowami przychodzącymi: 10 minut i sześć sekund dla użytkowników mobilnych aplikacji bankowych oraz siedem minut i 50 sekund dla tych, którzy z nich nie korzystają.

popularność aplikacji mobilnych

Autor raportu, firma Spicy Mobile, jest agencją marketingu mobilnego. Oferuje indywidualne rozwiązania reklamowe oraz narzędzia i produkty, które pomagają firmom i markom w realizacji działań na urządzeniach mobilnych.

Założycialami firmy są Rafał Karczewski i Artur Zawadzki, poprzednio m.in. prezes Gemius SA oraz wiceprezes IAB Polska. Rafał Karczewski związany był zaś z Polsat Media, gdzie pełnił funkcję dyrektora sprzedaży ds. internetu. Pracował również w firmie Gemius.

Reklama

SCF 2017 Spring