Poczta Polska będzie inwestować w paczkomaty

Poczta Polska e-commerceW ciągu najbliższych pięciu lat Poczta Polska zamierza uruchomić około tysiąca samoobsługowych urządzeń do odbioru paczek. Spółka chce się także skoncentrować na rozwoju usług kurierskich oraz rozwinąć ofertę skierowaną do branży e-commerce.

Poczta Polska ogłosiła strategię oraz wizję na lata 2015 ̶ 2020. Głównym obszarem wzrostu firmy będą paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla e-commerce. Poczta Polska chce osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100%. Ma to ułatwić spółce udany debiut na giełdzie, który planowany jest na 2016 rok.

Poczta Polska z nowa strategia

Schemat strategii Poczty Polskiej

Logistyka dla e-commerce

Poczta Polska, dzięki nowej strategii, chce być w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Ma to przełożyć się na dwukrotny wzrost sprzedaży, powyżej 1,5 mld złotych. Firma chce to osiągnąć dzięki zapewnieniu całego łańcucha wartości dla dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce. Oznacza to, że oprócz usług logistycznych, klienci internetowi będą mogli korzystać z rozwiązań oferowanych przez Grupę Poczty Polskiej m.in. w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.

“Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Zamierzamy też oferować wszystkie usługi konieczne do prowadzenia e-działalności. Chcemy także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość naszych przychodów” – komentuje Jerzy Jóźkowiak, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Inwestycja w paczkomaty

Spółka stawia na wielokanałowy dostęp klienta do usług. Oznacza to, że klienci będą mieli swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej m.in. dzięki planowanym inwestycjom w urządzenia samoobsługowe, których ok. 1000 Poczta Polska uruchomi w ciągu najbliższych pięciu lat. Poczta Polska umożliwi także klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek (placówki pocztowe i zewnętrzni partnerzy). Strategia Poczty Polskiej zakłada, że do 2020 roku przychody z usług paczkowych, logistycznych i e-commerce zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.

Poczta Polska do 2020 roku chce być największym w kraju integratorem usług paczkowo – kurierskich, komunikacji tradycyjnej i elektronicznej, usług finansowych i e-government. Nowa strategia zakłada upublicznienie spółki w 2016 roku z pozostawieniem większościowego udziału w gestii Skarbu Państwa. Ma to dać spółce kapitał niezbędny do rozwoju. Kluczową rolą w budowaniu wartości grupy w kontekście planowanego debiutu mają być poza obszarem paczek, usługi bankowe i ubezpieczeniowe, których zadaniem jest stabilizacja przychodów Grupy Poczty Polskiej w kontekście zmian na rynku pocztowych (e-substytucja).

Reklama

SCF 2017 Spring