Startup wolneauto.pl rusza za granicę

wolneauto ecommerce ekspansja

Serwis wolneauto.pl intensywnie pracuje nad wprowadzeniem nowej, w pełni responsywnej odsłony portalu. Firma planuje także międzynarodową ekspansję.

Serwis wolneauto.pl, który oferuje wynajem samochodów od prywatnych właścicieli, wystartował pod koniec września 2014 roku. Po kilku miesiącach działalności w serwisie szykują się spore zmiany.

“Nowa wersja serwisu powinna niedługo ujrzeć światło dzienne. Wiąże się to z licznymi spotkaniami z inwestorami, partnerami biznesowymi, a także badaniem rynku pod kątem tego, w jaki sposób jeszcze lepiej możemy zapewnić bezpieczeństwo i ochronę naszym użytkownikom” – mówi w rozmowie z redakcją Evigo.pl Marcin Kozerawski, twórca serwisu.

Sharing economy wkracza do Polski

Zasady działania serwisu są proste. Właściciel samochodu rejestruje się w serwisie, podaje informacje dotyczące pojazdu, określa lokalizację i termin, w jakim samochód będzie dostępny. Musi również wpisać cenę wynajmu i wysokość kaucji. Wypożyczający, po znalezieniu odpowiedniego samochodu, rezerwuje pojazd. Pieniądze trafiają do kieszeni właściciela, a 10% z tej sumy pobiera serwis. Na koniec obie strony mogą wystawić sobie oceny. Obecnie z serwisu mogą korzystać mieszkańcy 9 miast. Już wkrótce ma się to zmienić.

“Serwis będzie tak skonstruowany, że nowe lokalizacje nie są narzucane odgórnie – użytkownicy sami będą mieli możliwość dodawania własnych lokalizacji. Użytkownik mieszkający w mniejszej miejscowości, w której nie ma jeszcze innych użyczających, może po prostu dodać swoją lokalizację, a ta automatycznie pojawi się w serwisie” – wyjaśnia Marcin Kozerawski.

Mobilna wersja wolneauto.pl

Zmian w samym serwisie ma być znacznie więcej: od kodu, przez grafiki, po nawigację. W rezultacie serwis będzie znacznie nowocześniejszy niż ten w obecnej wersji.

“Tworząc nowy serwis bardzo ważne dla nas jest bezpieczeństwo transakcji – chcemy, aby użytkownicy korzystający z serwisu wiedzieli, że ich samochody są w należyty sposób chronione, a cała transakcja najmu jest zupełnie bezpieczna, czyli dojdą nowe zabezpieczenia transakcji. Zależy nam również na prostocie i wygodzie użytkowników” – opowiada Marcin Kozerawski.

Dodaje, że nowy serwis będzie w pełni responsywny. “ W planach jest również aplikacja mobilna” – mówi.

Międzynarodowa ekspansja

Po starcie serwisu w nowej odsłonie uruchomiona zostanie kampania marketingowa, w szczególności w social mediach. Działania prowadzone będą m.in. na platformie Facebook. Planowane są również działania marketingu szeptanego, monitoring marki w mediach, kampanie partnerskie na serwisach poświęconych tematyce motoryzacji oraz w Google, a także wysyłany będzie mailing. Wszystko po to, żeby jak najbardziej rozpropagować serwis, nie tylko wśród polskich internautów.

„W planach jest ekspansja serwisu za granicę. W planach na 2015 rok mamy obecnie 3 państwa, możliwe że będzie ich więcej, ale nie mogę jeszcze zdradzać szczegółowych informacji” – kończy Marcin Kozerawski.

Reklama

SCF 2017 Spring