Szpiegomat.pl: międzynarodowe uznanie dla polskiego startupu

szpiegomat business intelligencePolski serwis Szpiegomat.pl, który służy do porównywania cen produktów w sklepie internetowym z ofertą konkurencji, zwyciężył w międzynarodowym konkursie Next Step.

Next Step to międzynarodowy konkurs dla startupów, organizowany przez polską firmę Planet Soft we współpracy z włoskimi inkubatorami Infinite Area i The Hive oraz funduszem inwestycyjnym Prometeia Capital.

Zwycięska aplikacja otrzymała w ramach nagrody głównej, o wartości 20 tysięcy euro, czteromiesięczne doradztwo i wsparcie uznanych na rynku międzynarodowych specjalistów od rozwoju projektów biznesowych.

Wygrana w konkursie pomoże nam nawiązać kontakty z potencjalnymi inwestorami oraz ułatwi wejście na nowe rynki, w szczególności włoski i kanadyjski. Chcemy zadebiutować na tych rynkach jeszcze w tym roku. W przyszłości nie wykluczamy oczywiście także ekspansji na inne rynki zagraniczne. Dzięki wsparciu merytorycznemu ekspertów chcemy także zweryfikować nasz model biznesowy, oraz dotrzeć do nowej grupy klientów” – komentuje w rozmowie z Evigo.pl Grzegorz Brajewski, CEO Szpiegomat.pl.

Monitoring cen online

Serwis Szpiegomat.pl jest narzędziem dla sklepów internetowych, które przedstawia bieżące porównanie oferty sklepu z ofertami konkurencji i pomaga optymalizować ceny. Pobiera dane z całej sieci: z porównywarek cenowych oraz sklepów internetowych. Dane są zbierane przez roboty internetowe, które przeszukują zasoby sieci i wydobywają je za pomocą specjalnego algorytmu. Dane te są następnie przetwarzane tak, żeby klient miał w panelu administracyjnym dostęp do raportów.

 „Sprzedawcy otrzymują powiadomienia i podpowiedzi w sytuacjach, gdy produkt jest na dalszym miejscu w porównywarce cen i należałoby ją obniżyć. Otrzyma też informację wtedy, gdy produkt jest na pierwszym miejscu i jest spora różnica między jego ceną, a ceną następnego produktu na liście. Wtedy należałoby podwyższyć i zwiększyć marżę” – tłumaczy Grzegorz Brajewski.

Szpiegomat pomaga również producentom w monitorowaniu cen na rynku i wykrywaniu sprzedawców, którzy stosują ceny dumpingowe lub oferują towary nielegalnego pochodzenia.

„Głównym celem, przyświecającym powstaniu Szpiegomat.pl, było wsparcie sklepów w optymalizacji ich polityki cenowej. Czasem opłaca się zmniejszyć marżę, ponieważ zwróci to z nawiązką większa sprzedaż. Jest również wiele sytuacji, kiedy ceny można podnosić. Odnalezienie takich produktów bez wykorzystania profesjonalnych narzędzi do monitoringu i analizy ofert konkurencji jest bardzo trudne i czasochłonne. Szpiegomat.pl zrobi to w mgnieniu oka” – dodaje Grzegorz Brajewski.

Analiza Big Data

O wyniku konkursu Next Step zadecydowało polsko-włoskie jury złożone z uznanych w branży specjalistów, w składzie: Hubert Wochyński, Patrizio Bof, Giorgio Guidi, Carlo Bagnoli, Marco Janeczek, Aldo Curinga i Paweł Skałecki. Są to reprezentanci firm będących partnerami konkursu – Prometeia Capital, Infinite Area, The Hive, a także prezes i założyciel głównego organizatora konkursu, firmy Planetsoft.

Przewodniczący jury konkursu, Hubert Wochyński, tak argumentuje wybór zwycięzcy: “Zdecydowaliśmy się na Szpiegomat, ponieważ zaprezentował najlepszy pomysł biznesowy, możliwy do skutecznego wypromowania na rynku zagranicznym. Umiejętnie rozwiązuje podstawowy problem sklepów internetowych, price intelligence, zastosowując zaawansowaną technologię Big Data”.

Reklama

SCF 2017 Spring