Polski startup chce zrewolucjonizować sprzedaż FMCG

Spark Software zmiana strategii mobilnejSpółka Spark Software pracuje nad mobilną platformą, która ma zmienić myślenie o zakupach produktów FMCG w tradycyjnych sklepach. Efekty tych prac mamy poznać za kilka miesięcy. W nowo powstający biznes 800 tys. złotych zdecydował się zainwestować Park technologiczny YouNick.

Jednym z założycieli i pomysłodawców firmy Spark Software jest Witold Ferenc, założyciel i wieloletni prezes Frisco.pl, największego internetowego supermarketu w Polsce.

“Chcemy stworzyć rozwiązanie unikalne w skali światowej. Punktem wyjścia są dla nas sklepy tradycyjne, bo tam sprzedaje się aż 98% produktów. Nasza aplikacja i powiązana z nią platforma dla producentów ma na celu połączenie tego co najlepsze w handlu tradycyjnym i internetowym – możliwość wybierania produktów z półek z rewolucyjnie uproszczonym procesem zakupowym i niższymi cenami” – mówi w rozmowie z portalem Evigo.pl Witold Ferenc, prezes zarządu Spark Software.

Koniec z kolejkami do kas

Działanie samej aplikacji ma być stosunkowo proste. Klient, z zainstalowaną na swoim smartfonie aplikacją, udaje się na zakupy. Tam wybiera interesujące go produkty, a następnie skanuje ich kody kreskowe za pomocą telefonu. Potem wystarczy już tylko kliknąć przycisk “płacę”. Na początku płatności mają być dokonywane za pomocą kart kredytowych zsynchronizowanych z mobilną aplikacją.

Nowatorskość rozwiązania przedstawionego przez Spark Software ma polegać jednak na czymś innym. Ma to być pierwsza na świecie zaawansowana technologicznie platforma, która połączy ze sobą producentów, retailerów i konsumentów. Innowacyjny projekt warszawskich przedsiębiorców zupełnie zmienia logikę przepływu informacji w tej branży.

“Nasze rozwiązanie ma prosty cel: producenci i sprzedawcy dostaną narzędzie do prowadzenia spersonalizowanych akcji marketingowych w czasie rzeczywistym. To zupełnie nowa jakość. O ile w sklepach internetowych konsumenci coraz częściej mogą liczyć na spersonalizowaną ofertę, o tyle w sklepach stacjonarnych to jeszcze kompletna nisza. Chemy ją wykorzystać, ponieważ personalizacja zakupów jest w dzisiejszych czasach kluczem do sukcesu”  – wyjaśnia Witold Ferenc.

Korzyści dla sprzedawców

Na rozwiązaniu Spark Software mają zyskać wszystkie strony transakcji. Uciążliwe dla wielu osób, powtarzalne zakupy produktów FMCG staną się wygodniejsze, przyjemniejsze i szybsze. Producenci otrzymają proste i skuteczne narzędzie, które pozwoli na zautomatyzowaną personalizację sprzedaży. To powinno przełożyć się na niższe koszty oraz wyższą efektywność działań marketingowych brandów, a w rezultacie niższe ceny dla konsumentów. Digitalizacja handlu offline opłaci się również tradycyjnym sieciom handlowym – zwiększy im sprzedaż oraz skróci kolejki przy kasach.

Produkt Spark Software ma być gotowy najpóźniej w 2016 r., jednak już latem rozpoczną się jego testy w jednej z trzech największych sieci handlowych w Polsce.

“Skuteczność działania naszej platformy zależy w dużej mierze od tego, jak wielu producentów FMCG zdecyduje się z niej skorzystać. Na szczęście w Polsce jest wystarczająco dużo firm które rozumieją, że inwestycja w innowacyjne rozwiązanie przynosi przewagę konkurencyjną nad pozostałymi graczami na rynku” – wyjaśnia Witold Ferenc.

Globalna ekspansja

Polska branża FMCG jest dla pomysłodawców projektu jedynie pierwszym krokiem w międzynarodowej ekspansji. Jeśli platforma spełni oczekiwania rynku, firma ma szansę stać się w tym sektorze globalnym liderem.

“Zainwestowaliśmy w Spark Software, gdyż razem z twórcami firmy wierzymy, że zrewolucjonizuje ona sposób robienia zakupów spożywczych na świecie. To już 17 innowacyjna spółka w portfolio naszego parku, którą wsparliśmy m.in. dzięki środkom unijnym z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Nasz proces inwestycyjny jest unikalny na skalę krajową – dla naszych startupów staramy się być przede wszystkim partnerami, a nie nadzorcami. Nie oferujemy jedynie kapitału na stworzenie nowego biznesu, ale wspólnie z pomysłodawcami cały czas modelujemy jego dalszy rozwój”  – mówi Adam Siwczyński, odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe parku technologicznego YouNick.

Park technologiczny YouNick (dotychczas Nickel Technology Park Poznań) został drugim, obok funduszu Internet Ventures z Grupy Kapitałowej Private Equity Managers SA, instytucjonalnym udziałowcem Spark Software.

Reklama

SCF 2017 Spring