Facebook wprowadza nowe narzędzie dla branży e-commerce

facebookonlinepayment-1024x463Podczas odbywającej się niedawno w San Francisco konferencji F8 Mark Zuckerberg, prezes i założyciel Facebooka poinformował, że oddaje w ręce przedsiębiorców nowe narzędzie do komunikowania się z klientami. Chodzi o funkcję Businesses on Messenger.

Z należącej do Facebooka aplikacji Messenger korzysta ok. 600 milionów użytkowników na całym świecie. Teraz z powodzeniem skorzystać z niej będą mogli również właściciele sklepów internetowych.

Sprawna komunikacja z e-klientem

W założeniu funkcja Businesses on Messenger ma umożliwić sprzedawcom internetowym skuteczne komunikowanie się ze swoimi klientami. Aplikacja może tym samym całkowicie zastąpić w procesie zakupów online e-maile czy zwykłą telefoniczną infolinię.

Jak przekonuje David Marcus, szef komunikatora Messenger, nowe narzędzie umożliwia na przykład wysyłanie klientom potwierdzenia o dokonaniu zakupów, a także informacji o aktualnym statusie ich zamówienia. Za pomocą komunikatora będzie możliwie także dokonanie zmian w zamówieniu.

Co więcej Facebook ogłosił, że zezwoli zewnętrznym programistom na dodawanie nowych funkcji do Messengera, a także integrowanie go z innymi aplikacjami i narzędziami.

Mobilne płatności poprzez Messengera

Już pod koniec 2014 roku Facebook ogłosił, że wchodzi na rynek internetowych płatności mobilnych. Wszystko dzięki aplikacji Messenger, dzięki której będzie można przesyłać znajomym pieniądze. Funkcja zadebiutuje w USA w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Mark Zuckerberg już jakiś czas temu zapowiadał, że Facebook zamierza uruchomić mobilny system płatności, nie padały jednak żadne konkrety. Niedawno jednak stery Messengera przejął były szef PayPal, David Marcus. Ten transfer personalny staje się bardziej zrozumiały gdy już wiemy, że Messenger zostanie wyposażony w funkcję umożliwiającą przesyłanie znajomym pieniędzy na podobnej zasadzie, jak przesyła się zdjęcia.

Messenger umożliwi transfer środków za pomocą karty płatniczej Visa lub MasterCard. Będzie można zintegrować nową kartę lub korzystać z tej, którą użytkownik zapisał na Facebooku. Za bezpieczeństwo transakcji odpowiada specjalny wbudowany w aplikację kod PIN. Aby dokonać płatności, należy po prostu nacisnąć odpowiedni przycisk, wpisać kwotę i wysłać ją. Informacje o transakcji są poufne, Facebook nie udostępni ich na osi czasu użytkownika.

Reklama

SCF 2017 Spring