Frisco.pl: skokowy wzrost sprzedaży przed Wielkanocą

frisco.pl e-sprzedażW miesiącu wielkanocnym liczba internetowych zamówień spożywczych wzrasta o ponad 12% w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl.

Ten trend jest coraz silniejszy. W 2014 roku takich zamówień było aż o 35% więcej niż rok wcześniej. Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek.

Większa liczba klientów

Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami takie jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.

“W okresie wielkanocnym odnotowujemy zwiększoną liczbę nowych klientów, którzy testują robienie zakupów spożywczych online. I co jest dla nas istotne – gdy święta mijają, oni pozostają z nami na dłużej” – komentuje Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl.

Według analizy Frisco.pl liczba zamówień złożonych po raz pierwszy w miesiącu świątecznym była większa o blisko 32% niż średnio w trzech poprzednich miesiącach roku. W porównaniu do miesiąca przed świętami nowych klientów w okresie Wielkanocy było aż o 77% więcej.

Sklep Frisco.pl

Z typowo wielkanocnych artykułów największy wzrost sprzedaży w miesiącu świątecznym notował chrzan – o 351% wobec danych z miesiąca wcześniejszego. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się również barszcz biały (+161%) oraz biała kiełbasa (+158%). Oprócz tego ponad dwukrotnie zwiększyła się sprzedaż rzodkiewki – o 137%, a także majonezu – o 104%. Do koszyka trafiło też o 31% więcej jaj i o 29% więcej szczypiorku.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w miesiącu wielkanocnym w 2014 roku. Do porównania wykorzystane zostały dane z miesiąca poprzedzającego święta, I kwartału 2014 r., oraz miesiąca świątecznego z 2013 r.

Frisco.pl to jeden z największych supermarketów prowadzących sprzedaż wyłączenie przez internet. Realizuje zamówienia na terenie Warszawy i okolic, oferując szeroki asortyment produktów spożywczych, w tym szczególnie produktów świeżych. Frisco posiada własne zaplecze magazynowe. Zakupy online dostępne są 24h na dobę. Kurierzy dostarczają produkty pod wskazany adres od poniedziałku do soboty w określonej przez klienta godzinie, między 7.00 a 23.00. Za zakupy płaci się przelewem lub przy odbiorze – gotówką lub kartą.

Reklama

SCF 2017 Spring