Polski serwis z e-kuponami podbija świat

kuponyrabatowe e-commerce e-sklepInternational Coupons, krakowski startup stojący za marką kodyrabatowe.pl, otwiera nowe serwisy w Australii, Singapurze i RPA.

Grupa International Coupons co kilka miesięcy uruchamia nowe platformy za granicą, dostosowując je do wymagań i oczekiwań lokalnych rynków. W marcu 2015 roku firma uruchomiła platformę z kodami rabatowymi – pod nazwą Picodi – w Australii, Singapurze oraz RPA.

“Na zagranicznych rynkach, na których się pojawialiśmy, najczęściej byliśmy prekursorami. Uczyliśmy tamtejsze sklepy, że kody rabatowe to mierzalne narzędzie marketingowe do pozyskania nowych klientów, a samych konsumentów, że dzięki kodom mogą realnie obniżyć koszty zakupów” – wylicza Szymon Dobosz, CEO International Coupons.

Międzynarodowa ekspansja

W tej chwili platformy należące do grupy mają pozycję lidera w Polsce, Czechach, Turcji i na Słowacji. W ciągu ostatniego roku z zagranicznych serwisów należących do grupy International Coupons skorzystało ponad 6,6 milionów użytkowników z 12 krajów.

“Nasz przykład pokazuje, że młoda polska firma ma szansę na globalny rozwój bez potrzeby otwierania dużych, lokalnych biur w kilkunastu krajach świata. Współpracujemy oczywiście z osobami doskonale znającymi miejscowe realia biznesowe, zwłaszcza w miejscach tak  egzotycznych dla Polaków jak Turcja czy Meksyk. Jednak w większości nasi pracownicy to młodzi ludzie z Polski zainteresowani daną kulturą, ze świetną znajomością języków obcych” – wyjaśnia Szymon Dobosz.

Polscy konsumenci poszukują rabatów

Jak pokazuje raport przygotowany przez firmę kodyrabatowe.pl, Polscy konsumenci regularnie kupują na wyprzedażach i korzystają ze zniżek oraz promocji. Wśród osób, które poszukują kodów rabatowych i promocji, największą popularnością cieszą się zniżki w McDonalds i KFC oraz ubrania od Cropp i ze sklepu Zalando.

Najmłodsze osoby z analizowanej przez kodyrabatowe.pl grupy (18-24 lata) są bardzo zainteresowane kodami rabatowymi i promocjami w miejscach, gdzie można zakupić posiłki – szczególnie McDonalds i KFC. Wysoko znalazł się również serwis Pyszne.pl.

Dla osób w wieku powyżej 45. roku życia Pyszne.pl i inne tego typu serwisy do zamawiania jedzenia przez internet, praktycznie nie istnieją. „Nawet gdyby osoba w wieku 50 lat dostała 50% rabat na posiłki w Pyszne.pl, to prawdopodobnie nie byłaby nim zainteresowana. W Polsce dopiero wyrabiają się nawyki jedzenia poza domem i zamawiania posiłków online. Starsze pokolenia ich nie mają i to świetnie widać w naszym badaniu” – komentuje Szymon Dobosz.

Kodyrabatowe.pl to platforma udostępniająca kody rabatowe oraz informacje o aktualnych promocjach z ponad dwóch tysięcy sklepów i restauracji. W ciągu roku z serwisu skorzystało ponad 5 mln Polaków, generując sprzedaż towarów i usług o wartości ponad 200 milionów złotych.

Marka należy do International Coupons, polskiej firmy o międzynarodowym zasięgu. Powstała w 2013 r. w Krakowie, w wyniku rozwoju działającego od 2010 r. serwisu kodyrabatowe.pl. Obecnie w ramach grupy International Coupons, oprócz platformy kodyrabatowe.pl, działa kilkanaście serwisów na całym świecie (poza Europą również w Azji, Ameryce Południowej i Północnej).

Reklama

SCF 2017 Spring