Fairsquare: platforma e-commerce dla usług

FairSquare startup

Fairsquare.com to nowa platforma sprzedażowa, która aspiruje do przekształcenia się w wirtualną galerię handlową. Odpowiada nie tylko na potrzeby sprzedawców, ale także usługodawców.

Raport Izby Gospodarki Elektronicznej podaje, że od 2010 roku w Polsce liczba sprzedawców internetowych wzrosła o 43%. Ponieważ obecnie 46% Polaków korzysta z e-zakupów i poszukuje w Internecie nie tylko produktów, ale także usług, twórcy platformy Fairsquare.com postanowili wyjść na przeciw oczekiwaniom e-konsumentów. Sukces serwisów Allegro i Oferia.pl w Polsce oraz Shopify.com na świecie powoduje, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się zainteresowania serwisami e-commerce, będącymi wariacjami tego typu platform.

Wirtualna galeria handlowa

FairSquare to wirtualna przestrzeń, która umożliwia oferentom optymalną wycenę ich produktów i usług. Łączy w sobie cechy platformy z ofertami rabatowymi, sklepu internetowego oraz serwisu dla zleceniodawców i wykonawców. Prace nad serwisem rozpoczęły się w 2011 roku. Pomysłodawcą był Bartosz Bodnar, obecny Prezes firmy, który wraz ze swoim biznesowym partnerem – Krzysztofem Brzeskim, postanowił wdrożyć go w życie. Właściciele FairSquare.com wywodzą się z branży reklamowo-marketingowej oraz inwestycyjnej. Zespół developerów zorganizowany do stworzenia platformy FairSquare.com, to byli pracownicy dużych firm e-commerce a nawet Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Pomysł na FairSquare był wynikową niszy rynkowej oraz panujących aktualnie trendów. Główną ideą platformy jest samodzielność w działaniu. Wystawiający ofertę dodaje do serwisu bez udziału osób trzecich, korzystając z możliwości określenia parametrów produktu lub usługi.

Czas wystawiania ofert został ograniczony do minimum i nie wymaga końcowej akceptacji ze strony administratorów serwisu. Rejestracja i użytkowanie platformy jest bezpłatne, jednak pobierane jest do 14% prowizji od sprzedaży brutto. Wystawianym ofertom można przypisywać rabaty. Po sfinalizowaniu transakcji klienci oceniają przedsiębiorców, wpływając na ich pozycję i wiarygodność.

Premiera w Polsce, ekspansja na Europę Zachodnią

„Mieliśmy swoje inspiracje pozytywne, ale i negatywne. Do tych pozytywnych na pewno można zaliczyć Allegro, eBay. Do negatywnych, jeżeli można tak to ująć, zaliczamy serwisy zakupów grupowych. Ich popularność była dowodem na istniejącą potrzebę rynku, ale model biznesowy z założenia uznaliśmy za szkodliwy, zarówno dla Klientów, jak i Oferentów.
Absolutnie niebiznesowe warunki, takie jak wymuszony na oferencie rabat na ogromnym poziomie i prowizję serwisów sięgające 50% sprawiały, że Klienci otrzymują bardzo często niepełnowartościowy towar lub usługę. Chcieliśmy więc stworzyć takie środowisko sprzedażowe, które wyeliminuje te wszystkie wady, a jednocześnie pozwoli Klientom wyszukiwać wartościowe i korzystne cenowo oferty.” – mówi Evigo Bartosz Bodnar.
Fairsquare

„Serwis został na początku przygotowany na rynek amerykański, gdzie przeszedł już testy Beta i jest przygotowywany do silnego wejścia wspartego dużą kampanią reklamową. W tym celu prowadzone są rozmowy z funduszami inwestycyjnymi, zainteresowanymi projektem. Wykorzystując ten czas, platforma została dostosowana do uwarunkowań rynku europejskiego, a jej premiera na starym kontynencie ma miejsce właśnie w Polsce. Kolejne rynki, to Niemcy, Wielka Brytania i Irlandia oraz Skandynawia” – relacjonuje Bodnar.

FairCash czyli własna e-waluta serwisu

W Fairsquare możliwe jest tworzenie ofert “On Air”, czyli krótkoterminowych. Przyspieszają one sprzedaż ostatnich dostępnych produktów, np. pokoju hotelowego lub końcówek żywności. Dzięki ofertom “On Air” usługodawcy mogą poinformować o odwołanych wizytach swoich klientów i znalezieniu innych w zastępstwie. Podczas dni o zmniejszonym ruchu, za pomocą ofert krótkoterminowych usługodawcy wystawiają czasowe rabaty.

Do płacenia Fairsquare.com udostępnia użytkownikom swoją wirtualną walutę – FairCash. FairCash nabywa się zarówno poprzez przelew z rachunku bankowego, oraz aktywność – zakupy lub polecenie platformy znajomym. Za każdym razem, gdy znajomy kupi poleconą ofertę sprzedażową, 5% jej wartości zostanie przekazane osobie polecającej w formie FairCash’u. „Platforma jest spięta z systemem płatności eCard. Zakup dokonywany jest za pośrednictwem FairSquare.com. Pieniądze za kupione oferty zabezpieczone są przez system do chwili odbioru produktu lub usługi przez Klienta. Po realizacji transakcji FaieSquare.com wysyła należne Oferentowi środki w ciągu dwóch dni roboczych” – tłumaczy Bodnar.

„Platforma jest obsługiwana przez DPD. Wszystkie produkty zakupione przez FairSquare.com są więc dostarczane przez jednego kuriera, a systemy obu firm są połączone. Wystarczy więc, że Oferent wydrukuje w swoim panelu list przewozowy, a system automatycznie wezwie do niego kuriera. Moment dostarczenia przesyłki traktujemy jako realizację oferty, po której pieniądze są przekazywane oferentowi.”

FairSquare.com stawia na bezpieczeństwo użytkowania serwisu. Został on wyposażony w certyfikat SSL dostarczany przez firmę DigiCert. Serwis korzysta z 2048-bitowego szyfrowania z użyciem kryptograficznych funkcji skrótu SHA-2.

Reklama

SCF 2017 Spring