USA: skokowy wzrost wydatków na reklamy mobilne

Urządzenia mobilne sprzedaz internetowa

Rośnie liczba pieniędzy przeznaczanych na reklamy mobilne w USA. Według prognoz eMarketer.com, tegoroczne wydatki na reklamy mobilne w USA wzrosną o 50% i wyniosą 49% kosztów zarezerwowanych na reklamę cyfrową.

eMarketer podaje, że wydatki na reklamę mobilną w 2015 osiągną 28,72 miliardów dolarów. W najbliższych czterech latach kwota ta będzie się systematycznie zwiększać, a w 2019 wyniesie 65,87 miliardów dolarów i 72,2% wszystkich wydatków na reklamę cyfrową. Zbliżające się lata przyniosą znaczny wzrost inwestycji w reklamy mobilne, przy niezmiennym wydatkowaniu na reklamy desktopowe.

Jest to spowodowane rosnącą popularnością urządzeń mobilnych, przy jednoczesnym trendzie malejącym użytkowania sprzętu desktopowego. W 2014 roku, Amerykanie powyżej 18 roku życia spędzali 2 godziny 51 minut korzystając z urządzeń mobilnych, o 32 minuty więcej niż w 2013. Czas przeznaczony na korzystanie z urządzeń desktopowych wynosił 2 godziny 12 minut w 2014 roku, a w porównaniu z 2013 obniżył się o 7 minut.

Wzrost środków na reklamy mobilne

eMarketer podaje, że fundusze przeznaczane na reklamy graficzne w USA wzrosną do 14,67 miliardów dolarów w tym roku, przekraczając kwotę 12,85 miliardów dolarów desygnowanych dla reklam w wyszukiwarkach mobilnych. Stosunek obu rodzajów reklamy internetowej będzie zachowany, przy jednoczesnym wzroście nakładu środków na reklamy graficzne i mobile search w ciągu najbliższych czterech lat.

Wydatki reklamowe online USA

Wydatki reklamowe online w USA, eMarketer, marzec 2015

Wydatki na reklamy video zwiększą się z 2,62 miliardów dolarów w 2015 roku o blisko 260% i wyniosą 6,86 miliardów dolarów w 2019. Środki na e-mail marketing, reklamy classifieds i generowanie leadów do 2019 roku wzrosną o blisko 350% i za cztery lata osiągną łączną wartość 3,32 miliardów dolarów. Z kolei reklamy na telefonach komórkowych nie zyskają na popularności. W najbliższych dwóch latach środki na wiadomości SMS, MMS i P2P niezauważalnie podniosą się, a w 2018 i 2019 roku osiągną tę samą wartość, co w roku obecnym.

Większa popularność reklam w aplikacjach

Według prognoz eMarketer.com, reklamodawcy przeznaczą 20,79 miliardów dolarów na dotarcie do konsumentów za pomocą aplikacji mobilnych w 2015, a rok później środki te zostaną zasilone kolejnymi 9 miliardami dolarów. Tegoroczne środki zarezerwowane na mobilne wyszukiwarki wyniosą 7,93 miliardów dolarów, a w nadchodzącym roku dodane zostaną do nich kolejne 3 miliardy.

eMarketer szacuje, że wydatki na mobline reklamy typu app install ads w USA, które w 2014 wynosiły 1,67 miliarda dolarów, osiągną sumę 3 miliardów dolarów w roku obecnym. Oznacza to wzrost z roku na rok o 80%.

Reklama

SCF 2017 Spring