Raport: niska skuteczność powiadomień push

push notification ecommerce raport

Powiadomienia push w niewielkim stopniu wpływają na decyzje zakupowe klientów – tak wynika z opracowania przygotowanego przez Accengage, francuską firmę specjalizującą się w technologiach push notification.

Konsumenci w małym stopniu reagują zwłaszcza na powiadomienia push otrzymywane od firm działających w sektorze “retail”. Badania  Accengage wskazują, że jedynie 37% klientów posiadających urządzenia iOS po otrzymaniu takiego powiadomienia w ogóle zdecydowała się je przeczytać. W przypadku wszystkich branży ten wskaźnik wynosi 48%.

iOS vs Android

Jeszcze gorzej wygląda sytuacja, jeżeli spojrzymy na wskaźniki konwersji. Okazuje się, że w przypadku użytkowników smartfonów z systemem Android, wskaźnik ten wyniósł zaledwie 10% (jeżeli chodzi o powiadomienia push otrzymywane od sieci handlowych).

Użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem iOS byli jeszcze mniej skłonni do skorzystania z oferty przedstawionej w powiadomieniu push. W tym wypadku wskaźnik konwersji był na poziomie jedynie 2%.

Zdaniem specjalistów z firmy Accengage jedynym sposobem na zwiększenie zainteresowania klientów tego typu powiadomieniami jest spersonalizowanie przekazu, a także dobranie odpowiedniego czasu i sytuacji, w której będą oni otrzymywali push notifications. Do tego niezbędne jest jednak posiadanie odpowiedniej bazy danych o klientach i ich zachowaniach zakupowych.

Mobilni konsumenci cenią swój czas

Specjaliści uważają, że dobrze przygotowane i odpowiednio skierowane powiadomienia push mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji mobilnych nawet do 50%. Dodają jednak, że należy uważać, gdyż zbyt duża liczba wiadomości może zniechęcić lub wręcz zirytować odbiorców.

System push daje detalistom wiele możliwości i pozwala zaplanować całą masę działań marketingowych. Za jego pośrednictwem klient może być powiadamiany o promocyjnych ofertach, nowych produktach, czy o przekazaniu zamówienia do realizacji. Takie aplikacje mogą pojawiać się w formie komunikatu dźwiękowego, graficznego lub tekstowego.

Jak wynika z raportu firmy Urban Airship, w przypadku korzystania z usługi push największym zagrożeniem może być paradoksalnie zbyt duża ilość wiadomości wysłanych do użytkownika aplikacji, a także ich treść. Innymi słowy, klienci chcą dostawać wyłącznie takie wiadomości, które ich interesują. W innym wypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamiast kupić produkt w danym sklepie, postanowią odinstalować jego aplikację.

Reklama

SCF 2017 Spring