Apple Pay: wiele problemów podczas płatności

apple pay

Po kilku miesiącach od wprowadzenia systemu Apple Pay w USA, 68% użytkowników napotkało problemy podczas finalizowania zakupów za jego pośrednictwem.

Sondaż przeprowadzony przez firmę badawczą Phoenix Marketing International wśród ponad 3 tys. respondentów wykazał, że 68% właścicieli iPhone’ów 6 i 6 Plus napotkało problemy podczas zakupów za pomocą Apple Pay. Główna skarga, wymieniana przez blisko połowę badanych, to zbyt długi czas oczekiwania na pobranie pieniędzy przez system. Innym problemem była nieznajomość obsługi Apple Pay przez kasjerów (42%).

700 tysięcy punktów sprzedaży i 2500 banków

Pomimo entuzjazmu koncernu Apple w związku z implementacją Apple Pay, uczestnicy badania Phoenix Marketing International wymieniali wiele wad tego systemu. 27% respondentów zgłaszało, że terminale przeznaczone dla Apple Pay były nieczynne. 36% badanych powiadamiało o pobieraniu dwukrotnie większej kwoty środków z konta bankowego. 47% badanych, którzy odwiedzili punkt akceptujący płatności Apple Pay dowiedziało się na miejscu, że ta forma płatności nie może zostać przeprowadzona. Mimo zaistniałych problemów, 23% użytkowników wirtualnego portfela zamierza częściej korzystać z Apple Pay w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Tim Cook, CEO Apple, oznajmił, że system Apple Pay jest obsługiwany przez 2500 banków w USA oraz około 700 tysięcy punktów sprzedaży. Z cyfrowego portfela mogą korzystać wyłącznie posiadacze iPhone’ów 6 i 6 Plus. 66% spośród nich to zarejestrowani użytkownicy tej usługi.

Zapłacisz szybciej, niż za pomocą karty

Apple Pay wprowadzono do użycia w październiku 2014. System jest oparty na zbliżeniowej technologii NFC, czyli komunikacji bliskiego pola. Uiszczanie opłat ogranicza się do przykładania telefonu do czytnika w sklepie. Wśród sprzedawców, którzy akceptują Apple Pay są Nike, McDonald’s, Macy’s, Subway i Whole Foods. Według wyników sondażu Rhinebeck’a, użytkownicy Apple Pay twierdzą, że technologia jest szybsza niż tradycyjne karty kredytowe. 60% użytkowników wirtualnego portfela Apple używa go, ponieważ jest „nowy, stylowy i fajny,” a 58% myśli, że jest bardziej bezpieczny niż karty kredytowe.

Firma Phoenix Marketing International została założona w 1999 roku przez CEO Allen’a R. DeCotiis’a i Marthę Rea. Biura Phoenix Marketing International znajdują się m.in. w Nowym Jorku, New Jersey, Bostonie, Filadelfii, Detroit oraz Londynie.

Reklama

SCF 2017 Spring