Amazon: rewolucja płatności w sklepach stacjonarnych

Amazon

Firma Amazon opracowała nową technologię, która pozwala klientom na zakup towaru bez płacenia za niego od razu. Nowa forma płatności wyeliminuje także konieczność zatrudniania kasjerów.

Gigant Amazon opatentował nową technologię, dzięki której będzie możliwe zakupienie towaru w sklepach stacjonarnych bez udziału kasjerów. Do tego celu wykorzystane zostaną kamery, czujniki i tagi RFID, które będą identyfikować klientów oraz wybrane przez nich zakupy. Płatność za towar zostanie naliczona przy wyjściu, a klient otrzyma wiadomość cyfrową z potwierdzeniem kwoty, którą będzie musiał zapłacić.

Minimalizacja czasu płatności za zakupy

Pomysł został zarejestrowany w Biurze Patentów i Znaków Towarowych w USA. Współtwórcami projektu są m.in. Steve Kessel, Senior Vice President firmy Amazon, Dilip Kumar, odpowiedzialny za wprowadzanie nowych technologii oraz Gianna Puerini, zarządzająca doświadczeniem klienta.

Nowy system płatności umożliwia klientom zakup dowolnej liczby przedmiotów. Towar zostaje “zidentyfikowany i automatycznie powiązany z klientem w tym samym momencie, w którym został włożony do koszyka.” Klient nie będzie musiał czekać w kolejce do kasy przy wyjściu, aby zapłacić za towar.  Będzie mógł wyjść ze sklepu bez uiszczenia zapłaty, a płatność sfinalizować później. Proces płatności zostanie skrócony do minimum.

Baza klientów Amazon’a

Amazon nie wyklucza utworzenia indywidualnych profili swoich klientów, ułatwiających ich identyfikację. Profil klienta będzie zawierać jego zdjęcia, informacje na temat wzrostu, wagi, nazwy użytkownika, haseł, historii zakupów i płatności. Do robienia zdjęć zostaną wykorzystane kamery, które od momentu wejścia klienta do sklepu będą rejestrować jego poczynania. Na przykład, pierwsze zdjęcie zostanie wykonane przy wejściu na teren sklepu, kolejne podczas odkładania towaru na półkę, a ostatnie w chwili wychodzenia ze sklepu.

„Klient może swobodnie opuścić teren sklepu wraz z zakupami bez płacenia za nie od razu. Jego zakupy będą automatycznie przypisane do profilu klienta Amazon’a. Wyjście z towarem zostanie wykryte przez system, dlatego klient nie będzie musiał się nigdzie zatrzymywać, a płatność za zakupy zostanie pobrana automatycznie” – tłumaczy Amazon.

W lutym 2015 Amazon otworzył swój pierwszy sklep stacjonarny na Purdue University w USA.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring