Domino’s: sieć restauracji stawia na e-commerce

Domino e-commerce

Sieć restauracji Domino’s to firma e-commerce, w której już jedna trzecia pracowników siedziby zarządu w Ann Arbor jest odpowiedzialna za rozwój technologiczny i cyfrowy.

W badaniu przeprowadzonym przez Technomic, firma Domino’s została najwyżej ocenioną restauracją szybkiej obsługi w kategorii obsługi zamówień i płatności cyfrowych. Zarząd Domino’s w USA planuje ekspansję na rynku e-commerce.

Domino’s stawia na e-commerce

“Zaczynamy myśleć o sobie jako o firmie e-commerce, która zajmuje się sprzedażą pizzy. Firmy e-commerce szybko ewoluują, wprowadzają nowe rozwiązania i uczą się przez praktykę” – powiedział Dennis Maloney z Domino’s. Oświadczył, że w ciągu kilku ostatnich miesięcy firma zmieniła się “nie do poznania.”

Program “Anywhere” firmy Domino’s umożliwia zamawianie produktów za pomocą Internetu, telefonów, zegarków, telewizji oraz urządzeń głosowych. “Dzięki popularyzacji smartfonów, tabletów, kiosków multimedialnych, oraz dzięki szerokiemu dostępowi do Wi-Fi, jednym z kluczowych oczekiwań konsumentów stała się możliwość składania zamówień i płacenia przy użyciu nowych technologii” – powiedział Jackie Rodriguez z Technomic dla serwisu Digiday.com.

Istotnym elementem rozwoju strategii cyfrowej Domino’s jest również analiza danych zebranych na podstawie historii zamówień online. Odpowiednie wykorzystanie tych informacji ułatwia projektowanie programów lojalnościowych oraz targetowanie w Internecie. Dennis Maloney przyznał, że analiza danych jest ważną częścią doskonalenia technik sprzedaży online.

400 milionów zamówień w skali roku

Dochody ze sprzedaży pizzy w USA wynosiły 32,9 miliardów dolarów w 2014 roku. Na terenie Stanów Zjednoczonych znajduje się ponad 69 tysięcy pizzerii, które sprzedają średnio 350 kawałków pizzy na sekundę. Spośród 3 miliardów pizzy sprzedawanych w skali roku, firma Domino’s dostarczyła blisko 400 milionów z nich. Według danych zebranych przez Domino’s w 2014 roku, system cyfrowej obsługi zamówień stanowi kluczowy element strategii rozwoju firmy. Według badania Technomic, większość klientów tej sieci restauracji przyznała, że przyjazny serwis internetowy Domino’s “miał korzystny wpływ na ich doświadczenie konsumenckie.”

Firma Domino’s wprowadziła możliwość zamawiania pizzy przez Internet w 2007 roku. W 2008 wdrożyła system Pizza Builder, dzięki któremu klienci mogli zobaczyć proces powstawania ich pizzy na ekranie komputera. W tym samym czasie powstało także narzędzie Domino’s Tracker, pozwalające na śledzenie postępu zamówienia. Innymi innowacjami technologicznymi były wirtualne kupony oraz internetowe promocje, dostępne na stronie Domino’s.

Reklama

SCF 2017 Spring