Rośnie sprzedaż produktów luksusowych online

Luxury-retailers

Firmy działające w branży produktów luksusowych będą wzmacniać swoją obecność w Internecie. Według danych udostępnionych przez firmę badawczą Bernstein, 62% sprzedaży produktów luksusowych dokonano przy użyciu mediów cyfrowych. W tym samym czasie nastąpił spadek zysków ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych.

YOOX Group, globalny partner czołowych marek modowych, nawiązał współpracę z Compagnie Financière Richemont, największym udziałowcem Net-A-Porter Group. W wyniku fuzji dwóch konkurencyjnych gigantów utworzony zostanie nowy podmiot YOOX Net-A-Porter Group.

Grupa Richemont, będąca właścicielem marek biżuterii Cartier, Montblanc, Piaget oraz Van Cleef & Arpels, otrzyma 50% udziałów YOOX Net-A-Porter Group.

Największy sklep z ekskluzywnymi markami odzieżowymi

31 marca 2015 Natalie Massenet, założycielka YOOX Net-A-Porter Group, powiedziała: “Dzisiaj otwieramy drzwi do największego na świecie sklepu z ekskluzywnymi markami odzieżowymi. Będzie to sklep działający 24 godziny na dobę, nieposiadający granic geograficznych. W nowym sklepie będzie można znaleźć zarówno znane, jak i niszowe marki.”

Johann Rupert z Richemont wyjaśnił, że jednym z powodów założenia YOOX Net-A-Porter Group jest systematyczne wypieranie sprzedaży tradycyjnej przez sprzedaż internetową. Tendencja ta zauważalna jest także w branży produktów luksusowych. Według raportu Deloitte, w 2013 roku wyniki sprzedaży 75 największych firm z globalnego sektora dóbr luksusowych wyniosły blisko 172 miliardy dolarów.

5,8 miliona zamówień w skali roku

YOOX Net-A-Porter będzie czerpać zyski również z dotychczasowej bazy klientów, która liczy obecnie ponad dwa miliony zainteresowanych. Przewiduje się, że sklepy internetowe YOOX Net-A-Porter będzie odwiedzać ponad 24 miliony unikalnych użytkowników z 180 krajów z całego świata. W przyszłości YOOX Net-A-Porter będzie posiadać 10 lokalnych biur, 3 zautomatyzowane centra dystrybucji, 5 centrów logistycznych oraz 11 punktów obsługi klientów dla wszystkich stref czasowych.

W 2014 roku, 28% łącznych dochodów firmy pochodziło z Ameryki Północnej, 15% z Wielkiej Brytanii, 7% z Włoch, 30% z pozostałych rejonów Europy, a 15% z Azji. W ciągu 2014 roczna liczba zamówień przekroczyła 5,8 milionów.

Według Mario Ortelli’ego, analityka z Bernstein, firmy zajmujące się sprzedażą dóbr luksusowych do tej pory niechętnie dostosowywały się do nowych trendów cyfrowych. Zdaniem Ortelli’ego, taka tendencja nie może utrzymywać się dłużej, jeżeli retailerzy chcą zachować swoją pozycję na rynku.

Reklama

SCF 2017 Spring