Amazon Dash Button do błyskawicznego składania zamówień

amazon-dash-button

Dash Button to niewielki przycisk połączony z siecią Wi-Fi, dzięki któremu klienci Amazon mogą zamawiać zakupy w błyskawiczny sposób.

Firma Amazon słynie z innowacyjnych rozwiązań. Tym razem dla członków Amazon Prime stworzono niewielkich rozmiarów przycisk Dash Button, służący do składania zamówień. Przycisk można umieścić w dowolnym miejscu i korzystać z niego wówczas, gdy zabraknie konkretnego produktu sprzedawanego przez Amazon.

Szybkie zamawianie

Dash Button jest połączony z domowym Wi-Fi oraz aplikacją mobilną Amazon. Powiązać go można wyłącznie z jednym rodzajem towaru, który zostanie dostarczony w określonej przez klienta ilości zaraz po naciśnięciu przycisku.

Po otrzymaniu Dash Button należy go skonfigurować i przypisać do wybranego produktu, a następnie umieścić w dogodnym miejscu w swoim domu. Przycisk można przyczepić za pomocą magnesu, umieszczonego z tyłu urządzenia. Skorzystanie z Dash Button spowoduje przesłanie informacji o składanym zamówieniu bezpośrednio do Amazon’a. W tym samym czasie generowane zostaje potwierdzenie zakupu, które klient otrzymuje na swój telefon. Pośrednictwo aplikacji Amazon Shopping (dostępnej na systemy iPhone oraz Android) ułatwia kontrolowanie statusu zamówienia oraz jego odwoływanie. Dzięki oświetleniu LED, Dash Button informuje o przyjęciu zamówienia.

W określonym przedziale czasu możliwe jest złożenie tylko jednego zamówienia. W ten sposób wykluczono ewentualność wielokrotnego zamówienia produktu przez pomyłkę lub osobę trzecią. Dash Button można także zdezaktywować na stałe.

Dash Button i znane marki

Aktualnie Dash Button współpracuje z 18 partnerami. Wśród nich wymienić można marki Gerber, Maxwell House, Gillette, Huggies, Olay i Bounty. Klienci usługi Amazon Prime będą mogli otrzymać przyciski bezpłatnie. Korzystanie z przycisków nie będzie wiązać się z żadnymi dodatkowymi kosztami.

Amazon zapowiedział także opracowanie usługi Dash Replenishment Service. W ramach usługi zostaną stworzone urządzenia, za pomocą których będzie można zamawiać produkty z katalogu firmy (będą to np. zmywarki do naczyń umożliwiające kupno tabletek do zmywarek).

Przyciski e-commerce

Oprócz pomysłu Dash Button firmy Amazon, również serwisy Facebook i Twitter opracowały technologię przycisków e-commerce. Obecnie projekty dwóch ostatnich portali przechodzą okres testowy.

Jeśli przyciski e-commerce wejdą do użycia na stałe, proces robienia zakupów ulegnie uproszczeniu. Skorzystają na tym nie tylko klienci, którzy oszczędzą czas. Retailerzy uzyskają lepsze wyniki sprzedaży oraz zwiększą lojalność klientów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring