USA: dwie trzecie konsumentów chce korzystać z dostawy za pomocą dronów

drony e-commerce

Dwie trzecie konsumentów w USA zamierza korzystać z dostawy za pomocą dronów w przeciągu najbliższych pięciu lat. Ośmiu na dziesięciu badanych jest gotowych na opłacenie tego rodzaju usługi, podaje badanie Walker Sands.

Większość amerykańskich konsumentów spodziewa się, że dostawy za pomocą dronów staną się codziennością do 2020 roku. Choć przyszłość korzystania z dronów przy doręczaniu towaru w Stanach Zjednoczonych była do niedawna niepewna, w marcu tego roku Amerykański Federalny Urząd ds. Lotnictwa wyraził zgodę na rozpoczęcie testów dronów. W trakcie gdy Amazon przeprowadza pierwsze próby lotów dronów w USA, Google eksperymentuje z dronami w Australii. Testowe dostawy dronami prowadzone są także w Chinach oraz na wyspie Juist na Morzu Północnym. W Japonii z kolei firma odzieżowa Crocs otworzyła w marcu 2015 sklep, gdzie zamiast sprzedawców, towar jest podawany przez drony.

Dostawy za pomocą dronów zachęcą do zakupu 80% konsumentów

Dostawy towaru za pośrednictwem dronów minimalizują czas oczekiwania na przesyłkę. Z tego względu Amerykanie liczą na szybkie wprowadzenie dronów do użycia. 66% respondentów chciałoby otrzymać pierwsze zakupy dostarczone za pomocą dronów w ciągu najbliższych 5 lat.

Czterech na pięciu badanych przyznało, że dostawy przy użyciu dronów zrealizowane w ciągu jednej godziny od momentu zakupu zachęciłyby ich do złożenia zamówienia w sklepie internetowym. Jeśli drony miałyby pośredniczyć w dostarczeniu przesyłki, “złożenie zamówienia online byłoby wielce prawdopodobne,” deklarują uczestnicy badania.

Klienci zapłacą za dostawę

80% respondentów powiedziało, że są skłonni zapłacić za dostawę za pomocą dronów. Blisko połowa osób biorących udział w badaniu jest w stanie przeznaczyć na taką dostawę jednorazowo co najmniej 5 dolarów.

Zanim drony zostaną na dobre wprowadzone do użycia, musi minąć trochę czasu. Obecnie najwięksi retailerzy mierzą się z ograniczeniami, jakie niesie za sobą korzystanie z dronów. Sterowanie dronami jest nieraz na tyle problematyczne, że nie są one w stanie precyzyjnie chwytać towaru z półek.

Innym rozwiązaniem realizacji szybkich dostaw jest wykorzystanie drukarek 3D przez firmę Amazon. Drukarki mają znajdować się w ciężarówkach giganta e-commerce i „drukować” zamówione produkty na miejscu.

W badaniu “Future of Retail Study” uczestniczyło 1400 Amerykanów, z których 68% robiła zakupy przez Internet co najmniej jeden raz w miesiącu w 2014 roku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring