USA: konsumenci masowo używają smartfonów do zakupów w sklepach

raport m-commerce

75% konsumentów korzysta z urządzeń mobilnych podczas robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. Najczęściej smartfonów w sklepach używają młodzi ludzie w przedziale wiekowym 18-35 (90%), podaje InReality w raporcie “Reality of Retail.”

Retailerzy rozwijają strategie obsługi urządzeń mobilnych w sklepach, by pomóc konsumentom w kupowaniu produktów. Integracja sklepów i urządzeń mobilnych włącza wykorzystanie aplikacji mobilnych, wiadomości w czasie rzeczywistym, beaconów oraz cyfrowych wyświetlaczy, które współpracują z urządzeniami mobilnymi. Sklepy stacjonarne powinny zapewniać łatwy dostęp do Wi-Fi i optymalizować swoje strony internetowe pod urządzenia mobilne.

Urządzenia mobilne w sklepach stacjonarnych

Spośród trzech czwartych osób, które wykorzystują smartfony podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, większość w ten sposób porównuje ceny (61%). Jedna trzecia badanych kupuje produkty przy użyciu smartfonów lub tabletów podczas wizyt w sklepach stacjonarnych.  Blisko połowa badanych robi i udostępnia zdjęcia produktów (49%) oraz szuka dokładnych informacji na temat produktu (46%).

Mniej niż połowa respondentów korzysta za pomocą urządzeń mobilnych z kuponów i zniżek (45%) lub wchodzi na strony mediów społecznościowych (43%). Czterech na dziesięciu badanych korzysta z programów lojalnościowych za pomocą smartfonów podczas robienia zakupów. Klienci czytają także recenzje produktów (37%), próbują zlokalizować produkty w sklepach (21%) i wypełniają ankiety (19%).

Zakupy za pośrednictwem social media

Media społecznościowe przyczyniają się do finalizacji zakupu towaru za pomocą urządzeń mobilnych. Blisko połowa osób, które korzystały z urządzenia mobilnego do wejścia na portal społecznościowy, posługiwała się smartfonem lub tabletem, by dokonać zakupu produktu.

„Retailerzy powinni wykorzystywać social media do tego, by komunikować się z konsumentami przebywającymi na terenie sklepu stacjonarnego. Firmowe strony społecznościowe powinny być desygnowane także do robienia zakupów za pomocą smartfonu na terenie sklepu oraz do dzielenia się opinią ze znajomymi,” wyjaśniają autorzy raportu.

Konsumenci sięgali po urządzenia mobilne w sklepach ze wszystkich kategorii. Najczęściej posługiwali się nimi klienci sklepów sportowych i turystycznych (86%), sklepów ze sprzętem elektronicznym i komputerowym (83%), oraz sklepów ze sprzętem gospodarstwa domowego (82%). Najrzadziej ze smartfonów lub tabletów w sklepach korzystali klienci sklepów kosmetycznych (62%).

W badaniu “Reality of Retail”, sponsorowanym przez InReality, wzięło udział 461 respondentów.

Reklama

SCF 2017 Spring