Globalna sprzedaż online osiągnie wartość biliona dolarów w 2015 roku

global e-commerce market

Przychody ze światowego rynku e-commerce osiągną wartość 994,5 miliardów dolarów w tym roku, podają autorzy raportu A.T. Kearney. Będzie to wzrost o 18,4% w porównaniu z rokiem 2014.

Nowa prognoza A.T. Kearney zawarta w raporcie “Global Retail E-commerce Index” przewiduje także, że w 2016 roku globalna sprzedaż internetowa wyniesie 1,155 bilionów dolarów, a w 2018 wzrośnie do 1,506 bilionów dolarów.

USA i Chiny liderami e-commerce

Największym rynkiem zbytu są Stany Zjednoczone (238 miliardów dolarów przychodów) oraz Chiny. Państwo Środka posiada blisko czterokrotnie większy potencjał wzrostu (86,1%) w porównaniu do USA (22%). Na trzecim miejscu pod względem atrakcyjności sprzedaży online plasuje się Wielka Brytania, a zaraz za nią są Japonia, Niemcy i Francja. Mniejsze od nich znaczenie mają Korea Południowa, Rosja i Belgia. Pozycja Korei Południowej spadła o dwa miejsca, a Rosji – podniosła się o pięć oczek. Znaczenie Belgii w handlu elektronicznym wzrosło o 15 oczek. Zaraz za nią, na dziesiątej pozycji, plasuje się Australia. Indie zostały pominięte przez autorów rankingu, ponieważ spośród miliarda mieszkańców jedynie 39 milionów Hindusów robi zakupy przez Internet.

2015 Global Retail E-commerce Index

 

Elektronika, odzież i książki najczęściej kupowanymi produktami

Raport A.T. Kearney podaje, że najbardziej popularną kategorią zakupową e-commerce jest elektronika, którą chętnie kupuje 77% konsumentów w Internecie. Zaraz za sprzętem elektronicznym plasuje się odzież i akcesoria modowe, które nabywa online 76% badanych. Z usług korzysta tyle samo internautów, a jedynie o 3% mniej kupuje książki. 64% respondentów finalizuje transakcje na stronach internetowych z biletami. 62% internautów kupuje muzykę oraz gry komputerowe i mobilne.

Inne istotne kategorie zakupowe w rankingu to sprzęt gospodarstwa domowego (59%), kosmetyki (57%), meble (53%), artykuły turystyczne i sportowe (52%), zabawki oraz produkty dla dzieci (49%), artykuły spożywcze (45%).

Online-categories-Consumer-Study

Najwięcej sprzętu elektronicznego przez Internet kupują Chińczycy (96%) i Niemcy (90%). Znaczna część Chińczyków chętnie nabywa także odzież (97%), artykuły spożywcze (90%) i książki (89%). Bilety najlepiej sprzedają się w Indiach i Stanach Zjednoczonych, a muzyka i gry – w Wielkiej Brytanii.

Raport “Global Retail E-commerce Index” został opracowany na podstawie sondaży przeprowadzonych wśród 10 tysięcy internautów kupujących online. Autorem badania jest A.T. Kearney – firma konsultingowa świadcząca usługi w 40 krajach na świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring