Wielka Brytania: aplikacje mobilne są przyszłością m-commerce

mobile apps

Do 2018 roku, 44% łącznej sprzedaży będzie przeprowadzana za pośrednictwem Internetu, podaje raport Forrester’a. Dominującą rolę podczas zakupów online odegrają urządzenia i aplikacje mobilne.

Wielokanałowa sprzedaż przynosi kilkukrotnie wyższe zyski. Brytyjska sieć handlowa House of Frazer podaje, że konsumenci kupujący produkty w sklepach stacjonarnych, oraz poprzez aplikacje mobilne i komputery desktopowe wydają na zakupy ponad 5 razy więcej niż ci, którzy kupują wyłącznie przy pomocy komputerów desktopowych. W przypadku sklepów John Lewis, sprzedaż trójkanałowa przynosi 3,5 razy więcej zysków, niż sprzedaż za pośrednictwem wyłącznie jednego kanału.

80% retailerów najwyżej notowanych w rankingu Internet Retailing UK 500 posiada strony internetowe desygnowane dla urządzeń mobilnych. Spośród 500 retailerów IRUK, 18% oferuje mobilne aplikacje sprzedażowe. 74% firm, umożliwiających sprzedaż wielokanałową, posiada wyszukiwarkę sklepów stacjonarnych w swojej aplikacji mobilnej.

Aplikacje przyszłością sprzedaży mobilnej

W badaniu InternetRetailing i Poq Studio przeanalizowano 55 aplikacji mobilnych, wspierających sprzedaż produktów lub usług największych retailerów z różnych sektorów. Wyróżniono i opisano w ten sposób 6 kluczowych funkcji aplikacji mobilnych. Wśród nich wymieniono takie jak: optymalna wielkość bannerów, skuteczność wyszukiwarek mobilnych, personalizacja doświadczenia konsumenckiego, tracking klientów, podtrzymywanie zainteresowania poprzez aktualizacje i oferty dnia, oraz niezawodność.

Spośród 40 mobilnych aplikacji sprzedażowych na iOS, blisko trzy czwarte jest wyposażona w skaner kodów. Siedem na dziesięć aplikacji udostępnia możliwość przybliżania zdjęć. 65% aplikacji umożliwia zalogowanie się oraz wpisywanie recezji na temat produktów lub usług. 6 na 10 aplikacji jest zintegrowanych z systemem płatności PayPal. Tyle samo aplikacji posiada wbudowany system powiadomień. 58% aplikacji zapisuje dane na temat kart płatności. 40% udostępnia informacje na temat liczby produktów dostępnych w sprzedaży. 15% aplikacji oferuje programy lojalnościowe dla klientów. 8% umożliwia zarezerwowanie produktu w sklepie stacjonarnym, a 3% jest zintegrowanych z beaconami.

Brytyjski gigant Argos – Case Study

Do marca 2014 aplikacja moblina Argos napędzała 32% łącznej sprzedaży brytyjskiej sieci. Dla porównania, 58% sprzedaży Very.co.uk dokonano przy udziale smartfonów lub tabletów. W Argos, 44% sprzedaży ma początek online, jednak w przypadku 90% transakcji przy zakupach pośredniczą sklepy stacjonarne.

W 2014 roku, aplikacje mobilne oraz strony internetowe Argos odwiedziło 738 milionów użytkowników. To dokładnie 6 razy więcej odwiedzin, niż w przypadku wizyt w sklepach stacjonarnych tej brytyjskiej sieci. Podczas świąt Bożego Narodzenia 2014, 80% sprzedaży internetowej dokonano przez aplikację mobilną Check and Reserve, którą Argos wprowadził do użytku w 2010 roku.

Pomimo tego, że zaprojektowanie i wprowadzenie firmowych aplikacji mobilnych wciąż jest procesem kosztownym, coraz więcej retailerów decyduje się na ten krok w strategii m-commerce. Już teraz w przypadku największych firm, sprzedaż przez aplikacje internetowe może sięgać nawet jednej trzeciej łącznych przychodów firmy.

Reklama

SCF 2017 Spring