ShopAlike: wirtualna galeria handlowa przyciąga kolejne marki

shop alike platforma zakupowa ecommerce

Mostrami, Quiosque, Adidas, Geox czy Casadei to tylko niektóre marki, jakie w ostatnim czasie dołączyły do polskiej platformy zakupowej ShopAlike.pl.

“Polski serwis zrzesza już obecnie 280 sklepów i ponad 28 tys. marek. Miesięcznie na naszej platformie notujemy ok. 1 mln wizyt” – mówi w rozmowie z redakcją Evigo Justyna Dolecińska, Country Manager Poland w ShopAlike.

Wirtualna galeria handlowa

Historia ShopAlike sięga początku 2009 roku. Wówczas to Robert M. Maier i Johannes Schaback założyli w Berlinie firmę Visual Meta. Początkowo głównym inwestorem przedsięwzięcia był fundusz Rocket Internet. W grudniu 2011 roku spółka została przejęta przez niemiecki koncern medialny Axel Springer AG.

W portfolio firmy Visual Meta znajdują się trzy platformy handlowe: LadenZeile, Shoppala.com oraz ShopAlike. Systematycznie podbijają one kolejne europejskie rynki. Obecnie wirtualne galerie działają w 20 europejskich krajach. Współpracują one z przeszło 6 tys. sklepami i ponad 44 tys. markami. Każdego miesiąca strony działające na platformach Visual Meta odwiedza łącznie ponad 11 mln użytkowników.

Warto podkreślić, że na samej platformie ShopAlike nie dokonuje się zakupów. Klient, po znalezieniu interesującego go produktu, zostaje przekierowany na stronę właściwego sprzedawcy. To również w gestii tego sprzedawcy pozostają kwestie związane z płatnościami i dostawą przesyłki. Wśród sklepów partnerskich można znaleźć m.in. Zalando, perfumerie Douglas, ASOS.com, Sarenza, Spartoo, Amazon, czy eBay.

ShopAlike.pl przyciąga klientów

Polska edycja serwisu ruszyła w 2011 roku. Od tamtej pory szybko się rozrasta. Dowody? Jak mówi Justyna Dolecińska, w porównaniu do 2014 roku zainteresowanie obecnością na platformie zakupowej wzrosło o blisko 10%. „Początek roku zawsze przynosi pewien spadek sprzedaży po intensywnym sezonie światecznym, natomiast wraz z przyjściem wiosny zainteresowanie pojawieniem się na naszej platformie znacznie wzrasta. W tym roku na naszej platformie pojawiły się bardzo dobre marki, także te, które nadal są trudno dostępne dla polskiego konsumenta” – potwierdza Justyna Dolecińska.

ShopAlike polski serwis ecommerce

Polski serwis ShopAlike.pl

Aby dodatkowo ułatwić klientom robienie zakupów poprzez platformę ShopAlike, strona internetowa jest w pełni responsywna z urządzeniami mobilnymi. “Uruchomiliśmy również aplikacje mobilne w polskiej wersji językowej. Są one dostępne na urządzenia z systemem Android, iOS oraz Windows” – podkreśla Justyna Dolecińska.

Co więcej, w galerii ShopAlike działają nowatorskie formy wyszukiwania, od wizualnego porównania produktów przez  zaawansowane filtry wielokrotnego wyboru, aż po różne metody sortowania wyników wyszukiwania. Użytkownicy mogą też opisać produkt którego szukają. Jeśli na przykład ktoś wpisze „czarna kurtka skórzana”, otrzyma propozycję wszystkich czarnych skórzanych kurtek dostępnych w galerii.

Reklama

SCF 2017 Spring