Amazon pozywa sprzedawców spreparowanych opinii produktów

amazon recenzje produktow

Opinie produktów można kupować na tej samej zasadzie, co fałszywe lajki na Facebook’u. Amazon stara się położyć kres wystawianiu opłaconych opinii, które są tworzone przez specjalizujące się w tym firmy internetowe.

Amazon.com Inc. podał do sądu cztery strony internetowe, które zajmują się sprzedażą spreparowanych, często wyłącznie pięciogwiazdkowych recenzji produktów. Wniosek został złożony na początku kwietnia 2015 roku do King County Superior Court w stanie Waszyngton. Jednym z oskarżonych jest Jay Gentile, który prowadzi BuyAzonReviews.com. Trzema pozostałymi stronami internetowymi podanymi do sądu są BuyAmazonReviews.com, BayReviews.net oraz BuyReviewnow.com. Opłacone opinie produktów szkodzą wizerunkowi największego e-sklepu.

100 tysięcy dolarów strat

Amazon oczekuje zamknięcia stron oraz pokrycia kosztów strat określonych każdorazowo na 100 tysięcy dolarów. W chwili obecnej strony BayReviews.net oraz BuyReviewNow.com zostały zdezaktywowane przez założycieli. Na BuyAzonReviews.com pakiet stu recenzji produktów kosztuje 1900 dolarów. Ich zakup ma zwiększyć sprzedaż przedstawionego w dobrym świetle produktu oraz polepszyć wyniki wyszukiwania produktu na stronie Amazon.com.

Amazon twierdzi, że operatorzy czterech wymienionych stron internetowych naruszyli wiele praw, w tym waszyngtoński Akt Ochrony Konsumentów oraz ochronę prawną znaków towarowych. Zdaniem największego na świecie retailera, produkty, które zostały zrecenzowane na łamach Amazon’a nigdy nie zostały przetestowane przez autorów opinii, ani nie zostały zakupione od e-sklepu. Amazon uważa też, że niektórzy sprzedawcy fałszywych opinii korzystają z logo firmy oraz używają myląco podobnego adresu internetowego.

40% fikcyjnych recenzji produktów

Amazon twierdzi, że Jay Gentile z BuyAzonReviews.com poinformował jednego ze swoich klientów, że “może dostarczyć tak dużo pięciogwiazdkowych opinii, jak będzie potrzeba, oraz jest w stanie obiecać, że Amazon będzie mieć problem z odróżnieniem spreparowanych recenzji od prawdziwych.” Gentile zachęcał, by nie przesyłać rzeczywistych produktów do wystawiania opinii przez jego firmę, a zamiast tego dostarczać puste pudełka lub koperty, które będą dowodem dla Amazon’a, że produkt dotarł do adresata.

Według kilku ekspertów firmy Amazon, do 40% wszystkich niezweryfikowanych recenzji produktów, znajdujących się na stronie e-sklepu, może być fikcyjna.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring