USA: milion przedstawicieli handlowych straci pracę na rzecz e-commerce

B2b e-commerce

Forrester Research Inc. szacuje, że 1,000,000 przedstawicieli handlowych w USA straci pracę na rzecz branży e-commerce do 2020 roku.

“Klasyczny rynek business-to-business nigdy już nie będzie taki sam,” tłumaczą autorzy raportu “Death of a (B2B) Salesman.” Andy Hoar, analityk e-biznesowy w Forrester przewiduje, że 22% spośród 4,6 miliona zatrudnionych przedstawicieli sprzedaży B2B w Stanach Zjednocznonych będzie zmuszonych przejść do e-commerce do 2020 roku.

Boom na B2B e-commerce

Forrester spodziewa się, że w 2015 roku strony internetowe B2B e-commerce w USA przyniosą 780 milionów dolarów obrotów. W 2020 roku wartość ta wzrośnie do 1,132 bilionów dolarów. Światowy rynek B2B e-commerce osiągnie sprzedaż równą 6,7 bilionom dolarów do 2020 roku. Będzie to m.in. związane z przeniesieniem sprzedaży na e-rynki jak Alibaba.com oraz AmazonSupply.com.

Formy płatności internetowej w B2B e-commerce staną się coraz bardziej popularne. Kupujący będą chcieli płacić od razu za pomocą kart płatności online lub systemów typu PayPal. 50% kupujących w systemie B2B deklaruje, że woli płacić za pomocą kart płatności online, a 19% preferuje pośredników jak PayPal. Tradycyjne metody płatności poprzez faktury ceni wciąż 28% kupujących.

93% klientów woli kupować online

Hoar twierdzi, że “zachowanie konsumentów z sektora B2B uległo transformacji w przeciągu ostatnich kilku lat.” Dla trzech czwartych spośród kupujących w systemie B2B zakupy przez Internet są wygodniejsze niż składanie zamówień u przedstawicieli handlowych. 93% klientów, wybierających wcześniej transakcje business-to-business preferuje zakupy online wówczas, gdy wiedzą, co zamierzają kupić.

Forrester podaje, że trend w kierunku samodzielnego składania zamówień za pomocą Internetu będzie wzrastał, ponieważ coraz więcej firm otwiera się na rynek e-commerce. Autorzy raportu zauważają, że “tylko 25% firm B2B sprzedaje aktywnie online” oraz zachęcają do łączenia strategii B2B z e-commerce. Początkiem rozwoju e-handlu ma być udostępnianie szczegółowych informacji o produktach, oferowanie zaawansowanych wyszukiwarek oraz umożliwienie składania zamówień przez Internet.

Pracę w sektorze B2B stracą głównie przedstawiciele handlowi zaangażowani w proces przyjmowania zamówień. Mniej zwolnień zostanie przeprowadzonych wśród przedstawicieli, doradzających kupującym w dużych korporacjach przy składaniu skomplikowanych zamówień.

W badaniu “Death of a (B2B) Salesman” uczestniczyło 236 kupujących w systemie B2B. Badanie zostało przeprowadzone w pierwszym kwartale 2015 roku. Przy tworzeniu raportu wykorzystano dane z amerykańskiego Ministerstwa Pracy z okresu 2012-2020.

Reklama

SCF 2017 Spring