Wielka Brytania: 92% konsumentów zapłaci za pomocą urządzenia mobilnego

platnosci mobilne

31 milionów (92%) użytkowników smartfonów i tabletów w Wielkiej Brytanii będzie płacić za pomocą urządzenia mobilnego w 2015 roku. W USA z kolei rosną obawy o bezpieczeństwo podczas płatności mobilnych.

W Wielkiej Brytanii liczba pieniędzy przeznaczonych na zakupy mobilne wzrośnie w przeciągu najbliższej dekady ponad pięciokrotnie. W Stanach Zjednoczonych większość konsumentów jest zdania, że płatności mobilne wyprą tradycyjne formy zapłaty za towar, jeśli klientom zostanie zapewnione całkowite bezpieczeństwo.

Zakupy mobilne w Wielkiej Brytanii

Firma Oxygen8 opracowała raport „Mastering multichannel journeys: making engagement pay” na temat sposobów komunikowania się firm z konsumentami. 75% przedsiębiorców korzysta z wielu kanałów komunikacji z klientami, takich jak oficjalna strona internetowa, media społecznościowe, e-maile, aplikacje mobilne lub wiadomości SMS. Pomimo tego, liczba kanałów, za pomocą których dochodzi do zakupu produktów lub usług spadła do dwóch.

“Nasze badanie dowiodło, że wiadomości głosowe są podstawowym narzędziem komunikacji firm ze swoimi klientami. Konsumenci jednak preferują kontakt za pomocą SMSów lub e-maili,” powiedział Robert Townsend z Oxygen8. W Wielkiej Brytanii 31,7 milionów osób było połączonych średnio z 6 firmami za pomocą urządzeń mobilnych. Według Oxygen8, 10,8% konsumentów zwiększy wydatki przeznaczone na zakupy u tych firm. 22% konsumentów uważa, że nasilająca się częstotliwość komunikatów firmowych ma korzystny efekt pozakupowy. 50% podłączonych do Internetu użytkowników smartfonów lub tabletów jest zainteresowanych voucherami i promocjami.

Do 2024, Brytyjczycy przeznaczą 53,6 miliardów funtów rocznie na m-commerce, podaje Barclays. Według najnowszego raportu Barclays, konsumenci brytyjscy przeznaczają obecnie 9,7 miliardów funtów na zakupy mobilne. Mimo tego, jedynie 3% retailerów opracowało innowacyjną strategię mobilną na najbliższe lata. Siedmiu na dziesięciu przedsiębiorców przyznało, że nie posiada obecnie aplikacji mobilnej, ani strony internetowej dostosowanej do potrzeb urządzeń mobilnych.

Bankowość mobilna w USA

Z usług bankowości mobilnej w USA korzysta coraz więcej osób. Konsumentom podsuwa się nagrody i zniżki, które są dostępne tylko przy użyciu urządzeń mobilnych. Giganci tacy jak Google, PayPal, Apple czy Starbucks wciąż pracują nad wprowadzaniem nowych rozwiązań mobilnych. Pomimo tego, 63% konsumentów nie czuje się w pełni bezpiecznie, płacąc za pomocą urządzeń mobinych, podaje raport Federal Reserve Bank. 61% nie dostrzega żadnych plusów w systemie płatności mobilnych. 76% uważa, że gotówka oraz karty debetowe i kredytowe są łatwiejsze w użyciu, niż płatności mobilne.

Większość (83%) konsumentów jest zdania, że “portfele mobilne zrewolucjonizują sposoby płatności bezpośredniej oraz przy pomocy kart bankowych,” jeśli zagwarantują bezpieczeństwo swoim użytkownikom.

Reklama

SCF 2017 Spring