Raport: 65% konsumentów opuści sklep online po 3 sekundach braku odpowiedzi

dyn raport 2015

Konsumenci na całym świecie w tym roku kupią jeszcze więcej produktów przez Internet, niż w latach poprzednich. Rośnie także odsetek osób, realizujących transakcje transgraniczne. Większość klientów nie będzie jednak wyrozumiała w przypadku niewłaściwego działania strony internetowej sklepu, podaje raport Dyn “Global Consumer Online Shopping Expectations 2015.”

85% konsumentów przewiduje, że w tym roku dokona tyle samo zakupów produktów lub usług online, ile w roku poprzednim. Ponad 90% konsumentów na świecie twierdzi, że przy co najmniej jednej czwartej spośród wszystkich robionych przez nich zakupów pośredniczy Internet. W Chinach i Niemczech, liczba tych osób jest bliska 100%. Zaraz za tymi krajami znajdują się Indie, Izrael oraz Wielka Brytania. 56% konsumentów zamierza zwiększyć częstotliowość robienia zakupów online. W Stanach Zjednoczonych ponad jedna trzecia klientów robi ponad 50% wszystkich zakupów za pośrednictwem Internetu.

Trzy sekundy lub mniej

85% konsumentów robiących zakupy online deklaruje, że prędkość oraz jakość wydajności strony internetowej sklepu ma wpływ na ich zaufanie wobec firmy. Blisko dwie trzecie (65%) respondentów nie jest skłonnych czekać więcej niż 3 sekundy na załadowanie się strony, a połowa badanych liczy na to, że strona załaduje się od razu. Najmniejszą tolerancję na powolne załadowywanie się stron sklepów online mają Chińczycy. 80% Chińczyków nie jest gotowa czekać więcej niż 3 sekundy, a więcej niż połowa oczekuje czasu wyświetlenia strony równego 1 do 2 sekund. W skali globalnej, jedynie 65% konsumentów da wolnej stronie internetowej drugą szansę. 57% konsumentów opuści stronę e-commerce, jeśli będzie zbyt wolna. Najmniej wyrozumiali będą Holendrzy (tylko 17% powróci na stronę), Brytyjczycy (33%) oraz mieszkańcy Singapuru (50%).

Prędkość strony oraz bezpieczeństwo podczas zakupów i płatności są podstawowymi czynnikami, które klienci sklepów internetowych biorą pod uwagę, decydując o wyborze sklepu.

85% konsumentów oczekuje, że jakość i szybkość strony internetowej nie ulegnie pogorszeniu, jeśli będzie otwierana na urządzeniach mobilnych.

Coraz więcej transakcji transgranicznych

W ciągu ostatnich 12 miesięcy 67% respondentów robiło zakupy przez Internet u retailerów z innych krajów. Najczęściej z globalnego rynku e-commerce użytek robią Izraelczycy (90%). W Singapurze i Hong Kongu konsumenci dokonywali transakcji transgranicznych średnio pięć razy w ciągu ostatniego roku. Osoby w wieku 18-34 lat robiły zakupy poza granicami swojego kraju średnio 50% częściej niż osoby w wieku 45-64 lat.

Zakupy online (40,4%) oraz w sklepach stacjonarnych (41,3%) są preferowaną formą doświadczenia konsumenckiego. Australijczycy, Niemcy, Malezyjczycy, Holendrzy i Amerykanie wciąż wolą odwiedzać sklepy stacjonarne, niż kupować produkty przez Internet lub urządzenia mobilne. Zakupy online preferowane są przez Chińczyków, Hindusów, Brytyjczyków, Izraelczyków i mieszkańców Hong Kongu.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring