Badanie: klienci oczekują od retailerów rozwiązań omnichannel

accenture

Nowe badania wykazują, że konsumenci oczekują od retailerów wdrożenia strategii omnichannel. Pomimo, że wielu klientów jest zainteresowanych nowoczesnymi usługami sprzedaży wielokanałowej, wciąż oferuje je zbyt mała grupa firm.

Accenture podaje, że do tej pory jedynie niewielka liczba firm wykorzystuje wszystkie kanały sprzedaży. Jedynie 28% retailerów przesyła promocje w czasie rzeczywistym na smartfony klientów odwiedzających sklepy stacjonarne, mimo że o wiele większy odsetek konsumentów (45%) chciałby otrzymywać takie wiadomości.

32% konsumentów domaga się sprzedaży omnichannel

32% respondentów przyznało, że retailerzy powinni skupić się na zintegrowaniu sprzedaży w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz przez urządzenia mobilne. Obecnie większość retailerów niewłaściwie przeprowadza także analizę danych. Retailerzy nie są w stanie wskazać, czego klienci szukają w sklepach online oraz jakie produkty umieszczają w wirtualnych koszykach, co powoduje trudności w maksymalizowaniu zysków. Pomimo tego, że retailerzy mają sklepy internetowe zoptymalizowane pod smartfony, tylko 53% badanych dostosowało swoje strony do obsługi za pomocą tabletów.

19% konsumentów chciałoby, żeby podczas zakupów w sklepach stacjonarnych można było zamawiać towar niedostępny, a 15% skarżyło się na brak WiFi w sklepach. 82% klientów spodziewa się, że ceny w sklepach stacjonarnych będą takie same jak w sklepach online.

“Wszystkie kanały sprzedaży powinny być tak samo pożądanym sposobem robienia zakupów po to, by klienci mogli wybierać nie ten kanał, który proponuje lepszą ofertę, ale ten, który jest bardziej wygodny dla klienta,” powiedział Dave Richards z Accenture.

Badanie Accenture zostało przeprowadzone na grupie 750 Amerykanów oraz 32 amerykańskich retailerów.

Retailerzy stawiają na m-commerce

Ponad połowa retailerów jest zdania, że kluczową funkcją e-commerce powinno być przystosowanie sklepów online do urządzeń mobilnych. Innymi ważnymi funkcjami stron powinny być dobre wyszukiwarki wewnętrzne oraz integracja z SEO, podaje Econsultancy w „Technology for E-commerce Report,” przeprowadzonym na grupie 600 respondentów.

“W tegorocznych badaniach firmy uważają, że m-commerce jest najważniejszym obszarem sprzedaży internetowej. Największy wzrost m-commerce odnotowuje się w branży modowej, kosmetycznej oraz akcesoriów gospodarstwa domowego” – powiedział Nigel Atkinson z Neoworks.

Reklama

SCF 2017 Spring