Raport: przyszłość w wymiarze nowych technologii

OXFORD-ECONOMICS

Konsumenci nie chcą odseparowania sprzedaży internetowej od stacjonarnej. Oczekują, że będą mogli odebrać produkty kupione przez Internet w dowolnym, wybranym przez siebie punkcie sprzedaży. Są otwarci na nowe rozwiązania i chcą kupować w nieskomplikowany sposób, podaje raport Oxford Economics „Creating the Customer Experience.”

Retailerzy muszą przetransformować procesy, związane z finalizowaniem sprzedaży. Powinni uprościć system składania i realizowania zamówień. Chociaż wydawać by się mogło, że ułatwione zadanie mają tu sklepy sprzedające jednokanałowo online, to dużą szansę na zwiększenie obrotów mają sklepy stacjonarne, które zamieszczają swoją ofertę w Internecie.

Przyszłość w wymiarze nowych technologii

Retailerzy zaczynają rozumieć, że ich zyski będą uzależnione od właściwego wykorzystania nowych technologii. Sondaż Oxford Economics pokazuje, że 55% retailerów dostosowało lub jest obecnie w trakcie dostosowywania swoich firm do aktualnych trendów technologicznych. Sprostanie oczekiwaniom klientów wymaga wprowadzenia rozwiązań omnichannelowych oraz zmian w strukturach organizacji.

Odpowiednie zarządzanie bazami danych powinno być ważnym elementem przekształcania procesów zaopatrzeniowych. Dzięki informacjom zawartym w bazach danych retailerzy mogą lepiej kontrolować stany magazynowe i minimalizować ryzyko popełniania błędów przy zamawianiu towaru. Technologie mobilne są jednym ze sposobów dostępu do strategicznych danych. O ile aplikacje i strony mobilne umożliwiają robienie zakupów z każdego miejsca na Ziemi, tak tablety pozwalają na personalizację doświadczenia zakupowego. Według badania IDC, kupujący w systemie omnichannelowym wydają 3,5 razy więcej niż konsumenci zorientowani wyłącznie na jeden kanał zakupowy.

Najważniejsze obszary inwestycji

Według H. Donalda Ratliff’a z Georgia Tech Supply Chain and Logistics Institute, “zarządzanie łańcuchem dostaw oraz logistyką nie jest ani łatwe, ani tanie, ale jest dla firm szansą na znaczną redukcję kosztów i polepszenie wyników sprzedaży.”

supply chain investment areas

Sondaż KPMG „Global Consumer Executive Top of Mind Survey” wskazał, że najważniejszymi obszarami inwestycji są kolejno: zarządzanie łańcuchem dostaw, międzynarodowa ekspansja, analiza danych oraz opracowanie strategii cyfrowej. Pozostałymi ważnymi elementami strategii rozwoju jest dbanie o dobro konsumentów, nadzór nad bezpieczeństwem danych i zachowaniem poufności oraz zrównoważony rozwój firmy.

Umiejętne zarządzanie łańcuchem dostaw prowadzi do zmniejszenia kosztów i przyczynia się do zwiększenia sprzedaży internetowej. Analiza danych, w tym zaawansowane procesy prognostyczne, są kluczem do sukcesu dobrej strategii zarządzania dostawami.

supply chain transformation survey

Główną przewagą sklepów stacjonarnych nad internetowymi jest możliwość natychmiastowego dokonania zakupu. W jednym z badań udowodniono, że blisko połowa konsumentów przed wizytą w sklepie stacjonarnym przeprowadza research w Internecie. Umiejętność przewidywania potrzeb klientów, wyeliminowanie braków zapasów magazynowych i integracja kanałów sprzedaży to wyzwania, z którymi obecnie muszą zmierzyć się retailerzy.

Reklama

SCF 2017 Spring