Wyszukiwarki Google będą faworyzować strony mobilne

google mobile

Od 21 kwietnia, Google Inc. zmieni algorytmy wyszukiwarek tak, by strony przyjazne urządzeniom mobilnym były wyżej punktowane przez organiczne wyniki wyszukiwania.

Mimo, że dla większości internautów urządzeniami mobilnymi są zarówno telefony komórkowe i tablety, nowe wyniki wyszukiwania Google będą brać pod uwagę wyłącznie strony dobrze dostosowane do obsługi na smartfonach.

Narzędzia Google

Firmy mogą sprawdzić, czy ich strona internetowa jest odpowiednio przystosowana do wyświetlania na smartfonach za pomocą Mobile Friendly Test. Google oferuje także narzędzia dla webmasterów. Za ich pomocą, Google pomaga w wykryciu potencjalnych błędów stron internetowych, ułatwia zrozumienie optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek i pokazuje, w jaki sposób użytkownicy znajdują naszą stronę internetową.

Google oferuje także Przewodnik dla webmasterów witryn mobilnych, gdzie znajdują się także szczegółowe kody html gotowe do wykorzystania.

Korzyści witryn mobilnych

“Ponieważ ludzie coraz częściej korzystają z wyszukiwarek mobilnych, chcemy zapewnić im możliwość przeglądania kontentu, który nie tylko jest adekwatny i aktualny. Chcemy, aby treści stron internetowych można było łatwo przeczytać i obsługiwać na mniejszych ekranach” – powiedział przedstawiciel Google.

“Jest kilka marek, które nie odczują zmiany w systemie wyszukiwarek Google” – powiedział Brian Klais, założyciel Pure Oxygen Labs LLC, firmy zajmującej się optymalizacją stron pod wyszukiwarki mobilne. “Moja rada to przygotować się na najgorsze.” Klais podkreślił, że jeżeli retailerzy zainwestowali już w rozwiązania zintegrowane z urządzeniami mobilnymi, skorzystają na zmianach wprowadzanych przez Google. Stracą ci, którzy do tej pory nie zmodernizowali swoich stron.

Typowe błędy stron mobilnych

Strony, które nie działają na smartfonach, korzystają z oprogramowania utrudniającego pracę stron mobilnych jak Flash, nie posiadają odpowiednio dostosowanej wielkości czcionki, lub znajdują się na nich błędne przekierowania, będą negatywnie punktowane przez narzędzia Google.

Google zaleca unikania typowych błędów SEO, które można zauważyć na niektórych stronach mobilnych. Należą do nich: niewłaściwe indeksowanie stron, błędy 404 tylko dla urządzeń przenośnych, pełnoekranowe reklamy aplikacji do pobrania, lub powolne działanie stron.

Do testów stron można wykorzystać Google Chrome Developer.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring