Badanie: rekomendowanie produktów kluczowe w e-commerce

amazon omnichannel baynote

Spersonalizowana oferta, rekomendacje produktów czy sugestie zakupowe mogą stać się kluczem do sukcesu branży e-commerce i znacząco zwiększyć zyski ze sprzedaży – tak wynika z analizy firmy Beynote.

Amerykańska firma Beynote, która jest dostawcą rozwiązań w zakresie spersonalizowanych doświadczeń konsumentów w zintegrowanej sprzedaży wielokanałowej, zaprezentowała dane które pokazują, jak duży wpływ i znaczenie dla sklepów branży e-commerce ma właśnie rekomendacja produktów klientowi podczas procesu zakupowego.

Personalizacja zakupów

Okazuje się, że szczególną uwagę na tego rodzaju rozwiązania powinni zwrócić uwagę reprezentanci sektora odzieżowego. Tu polecane produkty są chętniej klikane przez konsumentów niż w przypadku innych branż. Szczególnie zainteresowani rekomendowanymi produktami są klienci, którzy po raz pierwszy znaleźli się na stronie sklepu.

Właśnie wśród tej grupy konsumentów, można zauważyć ogromną zależność między ostatecznym aktem kupna, a zainteresowaniem rekomendowanymi produktami. Konwersja w tym przypadku jest o kilkaset procent częstsza niż wśród użytkowników, którzy nie interesowali się polecanymi produktami, wyświetlanymi podczas zakupów, na stronie sklepu.

Impuls do zakupu na każdym kroku

Każdy konsument, który choć raz odwiedził stronę sklepu Amazon, nie mógł nie zauważyć, że pod zdjęciami i informacjami o danym, interesującym go produkcie, jest dodatkowo bombardowany ogromną ilością sugestii zakupowych. Kupujesz laptop? Amazon podpowie Ci, że możesz kupić też do niego myszkę, kable łączące komputer z rzutnikiem, klawiaturę bezprzewodową, etui ochronne i wiele więcej. Z punktu widzenia sklepu wszystkie te działania mają na celu oczywiście zwiększenie wielkości zamówienia, co w ostateczności pociągnie za sobą większy zysk.

Nawet już w ostatnim etapie, gdy szczegółowe zamówienie znajduje się w koszyku zakupowym, Amazon nadal dba o to aby konsument dodał do niego coś jeszcze. Obok zamówienia sugeruje jakie produkty, oczywiście dopasowane do zamówienia i potrzeb konsumenta, znajdują się jeszcze w sklepie internetowym. Wydawać by się mogło, że tego rodzaju, nieco natrętne rozwiązania mogą zniechęcać klientów, jednak jak się okazuje takie działania, mają często pozytywny wpływ na doświadczenia zakupowe konsumentów i to w całym rynku e- commerce. Sugerowanie produktów naprawdę działa na wyobraźnię i decyzje konsumentów. W tym przypadku uruchamia się podobny mechanizm do tego z jakim mamy do czynienia stojąc w kolejce w sklepie stacjonarnym. Klienci są wówczas kuszeni drobnymi produktami, które w ostatniej chwili mogą jeszcze wylądować w koszyku.

Reklama

SCF 2017 Spring