Samsung: rozwiązania biometryczne to przyszłość e-commerce

biometrics

Samsung SDS, część Samsung Group odpowiedzialna za IT, wdroży nowe rozwiązanie oparte na płatności zatwierdzanej za pomocą odcisku palca w firmach KG Mobilians i KG Inicis z Południowej Korei. Promowaniem płatności biometrycznych na świecie zajmie się organizacja FIDO Alliance, do której należy Samsung.

KG Mobilians i KG Inicis zajmują się dostarczaniem innowacyjnych metod płatności w Korei Południowej. Współpraca Samsunga z dwoma dostarczycielami rozwiązań płatniczych będzie początkiem popularyzowania usług identyfikacyjnych opartych na danych biometrycznych.

Implementacja rozwiązań biometrycznych

Jeden z przedstawicieli Samsung SDS przyznał, że koncern planuje również dostarczać rozwiązania biometryczne dla firm zajmujących się bezpieczeństwem w sieci. “Zamierzamy zaoferować klientom, którzy poszukują rozwiązań biometrycznych dla różnych modeli biznesowych, zróżnicowane narzędzia służące do identyfikacji tożsamości” – powiedział jeden z pracowników Samsung SDS.

System biometryczny Samsunga będzie oparty m.in. o rozpoznawanie odcisków palców, głosu oraz tęczówki do identyfikacji użytkowników. Informacje biologiczne będą kluczem do zapewnienia bezpieczeństwa pracy systemu.

FIDO Alliance

Rozwiązanie biometryczne Samsunga otrzymało certyfikat FIDO Ready, wystawiony przez Fast IDentity Online (FIDO) Alliance. Organizacja FIDO Alliance posiada blisko 190 członków. Wśród nich znajdują się m.in. Samsung, Visa, Google, PayPal, Microsoft, Lenovo, Mastercard, Alibaba Group, czy Bank of America.

Misją FIDO Alliance jest zmiana w sposobie ustalania tożsamości w Internecie. Jednym z postulatów FIDO jest rozwinięcie i wprowadzenie technologii, dzięki której możliwe będzie zredukownie udziału haseł do identyfikacji użytkowników.

“Chcemy, aby stare metody potwierdzania tożsamości takie jak hasła, certyfikaty oraz OTP zostały wyparte przez nową technologię, którą wspiera FIDO. Promowane przez FIDO rozwiązania biometryczne staną się w przyszłości standardem stosowanym przez wszystkich” – powiedział przedstawiciel Samsunga.

Firma zaczęła już tworzyć globalne, zintegrowane centrum certyfikacji. Pierwsze testy nowych pomysłów rozpoczną się w obrębie intranetu. Po sprawdzeniu, system certyfikacji zostanie wdrożony przez filie oraz klientów Samsunga.

W kwietniu 2015 firma Samsung ogłosiła, że zamierza trafić do pierwszej dziesiątki usługodawców IT oraz zwiększyć dochody do 20 bilionów wonów do 2020 roku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring