Facebook generuje 2,4 mld dolarów z reklam na urządzeniach mobilnych

facebook reklama mobilna

Dochody Facebooka z reklam wzrosły o 46% w pierwszym kwartale, m.in. dzięki styczniowej zmianie formuły wyświetlania postów na stronie głównej. Ten krok doprowadził do ograniczenia widoczności postów reklamowych. Z dnia na dzień, jedynym sposobem na dotarcie do konsumentów stało się publikowanie opłaconych reklam.

Kolejną nową zmianą w algorytmach jest zmniejszenie prawdopodobieństwa wyświetlania się wielu postów od tego samego nadawcy. Tym sposobem, zasięg publikacji marek również ulegnie zawężeniu.

Marki płacą więcej za reklamy

Dzięki wprowadzeniu aktualizacji, duże marki decydują się na opłacanie reklam na Facebooku, by komunikować się ze swoimi klientami tak często, jak wcześniej. W pierwszym kwartale 2015 roku przeznaczono 2,421 miliardów dolarów na reklamy mobilne na Facebooku, co stanowiło około 73% wszystkich zysków z reklam na portalu społecznościowym w tym czasie.

Rosnąca sprzedaż reklam mobilnych wynika ze zwiększenia częstotliwości korzystania z Facebook’a za pomocą smartfonów i tabletów. 581 milionów konsumentów, ok. 40% z 1,441 miliardów użytkowników Facebooka, korzysta wyłącznie z jego wersji mobilnej. Jedna z każdych pięciu minut spędzonych online na urządzeniach mobilnych jest przeznaczana na penetrację Facebooka lub Instagramu, twierdzi Sheryl Sandberg, COO firmy.

Nowy raport Facebooka

Facebook opublikował dane liczbowe z pierwszego kwartału 2015. Z informacji wynika, że:

• W porównaniu z 1 kwartałem 2014, Facebook odnotował 41,6% wzrostu dochodów. Ich wartość wynosi obecnie 3,543 miliardów dolarów.

• Znaczna część dochodów Facebooka (3,317 miliardów dolarów) pochodzi obecnie z reklam. Ich sprzedaż skoczyła o 46,4% w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.

• Sprzedaż reklam mobilnych na Facebooku wzrosła o 81,2% w porównaniu z 2014 rokiem. Reklamy mobilne przyniosły 2,421 miliardów dochodu w pierwszym kwartale 2015.

• Mimo obaw analityków dotyczących spadku popularności Facebooka, serwis podaje, że odnotował wzrost aktywnych użytkowników o 16,7%. Obecnie 936 milionów użytkowników dziennie loguje się do portalu, a w ciągu miesiąca aktywnych jest 1,441 miliardów użytkowników.

• Facebooka na urządzeniach mobilnych używa 798 milionów osób dziennie, a 1,248 miliardów ludzi zagląda do serwisu w ciągu miesiąca. To wzrost odpowiednio o 31% i 23,8% w porównaniu z poprzednim rokiem.

• 581 milionów osób wchodziło na Facebooka przez aplikacje mobilne lub mobilne wersje strony. Liczba ta wzrosła o 70,4% z 341 milionów.

Reklama

SCF 2017 Spring