PayPal stawia na płatności mobilne

paypal platnosci mobilne ecommerce

W ciągu ostatniego roku liczba transakcji mobilnych zrealizowanych przez PayPal wzrosła aż o 40%. Aby dodatkowo usprawnić ten proces, firma zamierza postawić na technologię NFC, czyli tzw. komunikację bliskiego zasięgu.

Po tym, jak PayPal i eBay poinformowały o rozdzieleniu się obu biznesów, większość ekspertów wieszczyła, że PayPal skoncentruje się teraz na rynku płatności mobilnych. Nie mylili się.

Nowe technologie mobilnych płatności

Jednym z trendów, które dominują w branży w e-commerce, szczególnie na kluczowym dla PayPala rynku brytyjskim, są płatności mobilne. Specjalnie z myślą o posiadaczach smartfonów i tabletów PayPal zamierza umożliwić swoim partnerom, bankom i sprzedawcom, rozbudowanie ich mobilnych aplikacje o funkcje wirtualnego portfele. Wykorzystywane mają przy tym być różne technologie, umożliwiające dokonanie i zatwierdzenie mobilnej płatności: NFC (Near Field Communictaion), QR kody, Bluetooth, czy HCE (Host Card Emulation).

„Myślę, że niezależny PayPal położy większy nacisk na płatności mobilne. Na tym polu ma już pewne dokonania. Musi jednak zacząć wyprzedzać konkurencję i być elastycznym. Szczególnie w świetle ostatnich posunięć Apple, który chce zdominować rynek płatności mobilnych” – komentuje Eden Zoller, analityk ds. rynku w firmie Ovum.

Mobilny portfel PayPal

Przypomnijmy, że już w marcu 2015 roku firma PayPal ogłosiła, że przejmuje serwis Paydiant, amerykański startup dostarczający mobilne systemy płatności dla banków i dużych sieci handlowych, takich jak Wal-Mart, Subway czy Capital One. Ta warta ok. 280 mln dolarów transakcja była jasnym znakiem, że PayPal zamierza stworzyć swój własny portfel mobilny.

Założona w 2010 roku firma Paydiant nie tylko pomaga firmom wbudować system płatniczy do ich aplikacji mobilnych, ale również promuje oferty i rozwija strategie lojalnościowe. Jim Moran, inwestor z firmy North Bridge, która dokonała początkowego sfinansowania startupu, wyjaśnia decyzję Paydiant w wywiadzie dla magazynu Fortune: „Sami nie dalibyśmy sobie rady na konkurencyjnym rynku. Na przykład Apple posiada setki milionów lojalnych klientów i świetne telefony. Wejście w strukturę PayPal to bardzo rozsądny krok.”

PayPal to globalna platforma, pozwalającą użytkownikom na 203 rynkach otrzymywać płatności w ponad 100 walutach, wypłacać na rachunki bankowe w 57 walutach 
i utrzymywać saldo na kontach PayPal w 26 walutach. Obecnie PayPal posiada ok. 162 miliony aktywnych użytkowników.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring