Apple Pay zdystansował PayPal

apple pay mcommerce

Uruchomiony przez koncern z Cupertino system płatności mobilnych Apple Pay osiągnął kolejny sukces – pod względem popularności wyprzedził innego amerykańskiego giganta, firmę PayPal.

Aż 45% konsumentów, którzy w najbliższej przyszłości zamierzają dokonać płatności za pośrednictwem urządzeń mobilnych, zamierza wybrać system Apple Pay – tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę 451 Research. Tylko 28% z pośród ponad 4 tys. respondentów wskazało PayPal.

“Od momentu wprowadzenia Apple Pay obserwujemy stały wzrost popularności tej usługi. Idealnie wpisała się ona w rosnące zapotrzebowanie na mobilne płatności” – komentuje Andy Golub, dyrektor ds. badań w firmie 451 Research.

Apple Pay liderem płatności mobilnych

Jak wynika z powyższego badania, Apple Pay jest również najbardziej cenioną metodą dokonywania mobilnych płatności. Aż 66% konsumentów stwierdziło, że jest usatysfakcjonowana z działania tej usługi. W przypadku PayPal ten odsetek wyniósł 45%, a Google Wallet zdobył 33% pozytywnych opinii.

Ogólnie z mobilnych płatności zamierza skorzystać w ciągu najbliższych miesięcy 25% badanych. Najczęściej są to posiadacze urządzeń z systemem iOS (34%), rzadziej z Androidem (16%), BlackBerry (13%) czy Windows Phone (5%).

Wszyscy są zgodnie, że kluczową kwestią przy dokonywaniu mobilnych płatności jest bezpieczeństwo danych. Tak wskazuje 84% konsumentów. Drugą ważną kwestią jest możliwość skorzystania z tej usługi w jak największej liczbie punktów handlowych i usługowych (70%).

Użytkownicy Apple Pay napotykają trudności

Badania przeprowadzone przez 451 Research nie mogą jednak w pełni uspokoić władz Apple. Po kilku miesiącach od wprowadzenia systemu Apple Pay w USA, 68% użytkowników napotkało bowiem problemy podczas finalizowania zakupów za jego pośrednictwem. Tak wynika z sondażu zrobionego przez firmę badawczą Phoenix Marketing International wśród ponad 3 tys. respondentów.

Wykazał on, że 68% właścicieli iPhone’ów 6 i 6 Plus napotkało problemy podczas zakupów za pomocą Apple Pay. Główna skarga, wymieniana przez blisko połowę badanych, to zbyt długi czas oczekiwania na pobranie pieniędzy przez system. Innym problemem była nieznajomość obsługi Apple Pay przez kasjerów (42%).

Uczestnicy badania Phoenix Marketing International wymieniali wiele wad tego systemu. 27% respondentów zgłaszało, że terminale przeznaczone dla Apple Pay były nieczynne. 36% badanych powiadamiało o pobieraniu dwukrotnie większej kwoty środków z konta bankowego. 47% badanych, którzy odwiedzili punkt akceptujący płatności Apple Pay dowiedziało się na miejscu, że ta forma płatności nie może zostać przeprowadzona.

Tim Cook, CEO Apple, oznajmił, że system Apple Pay jest obsługiwany przez 2500 banków w USA oraz około 700 tysięcy punktów sprzedaży. Z cyfrowego portfela mogą korzystać wyłącznie posiadacze iPhone’ów 6 i 6 Plus. 66% spośród nich to zarejestrowani użytkownicy tej usługi.

Apple Pay wprowadzono do użycia w październiku 2014. System jest oparty na zbliżeniowej technologii NFC, czyli komunikacji bliskiego pola. Uiszczanie opłat ogranicza się do przykładania telefonu do czytnika w sklepie. Wśród sprzedawców, którzy akceptują Apple Pay są Nike, McDonald’s, Macy’s, Subway i Whole Foods.

Reklama

SCF 2017 Spring