Koncern Oracle partnerem Omnichannel Retailing Forum

oracle forum partner

Sprzedaży w modelu omnichannel zmienia relacje pomiędzy detalistą, a konsumentem. Jedną z kluczowych kwestii jest zaoferowanie klientom spersonalizowanej oferty, czy integracja procesów biznesowych w czasie rzeczywistym – uważa Chris James, wiceprezes Oracle Retail, który jest prelegentem Omnichannel Retailing Forum.

Omnichannel Retailing Forum 2015 jest pierwszą w Polsce konferencją poświęconą tematowi transformacji sieci handlowych z modelu sprzedaży tradycyjnej na omnichannel. W konferencji, która odbędzie się 23 czerwca w Warszawie, wezmą udział przedstawiciele zarządów ponad 100 sieci handlowych z Polski i Europy.

Firma Oracle, partner Omnichannel Retailing Forum, jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań technologicznych dla detalistów prowadzących sprzedaż stacjonarną i internetową.

Eksperckie spojrzenie na omnichannel

Amerykański koncern Oracle nie tylko opracowuje sprzęt i oprogramowanie dla firm działających w modelu omnichannel, ale również jest autorem licznych raportów i publikacji związanych ze sprzedażą w modelu omnichannel, a jego eksperci posiadają szeroką wiedzę na temat zachowań i oczekiwań współczesnych konsumentów.

Chris James, który jest prelegentem Omnichannel Retailing Forum, pełni funkcję wiceprezesa Oracle Retail w regionie EMEA&I (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Indie). Podczas swojego wystąpienia wskaże, w jaki sposób potrzeby współczesnych konsumentów wymuszają zmiany na rynku handlu detalicznego. Jego zdaniem prowadzenie sprzedaży w modelu omnichannel zmienia relacje pomiędzy detalistą, a konsumentem. Jedną z kluczowych kwestii jest m.in. zaoferowanie klientom spersonalizowanej oferty, czy integracja procesów biznesowych w czasie rzeczywistym.

JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W SPRZEDAŻY OMNICHANNEL

Jego słowa znajdują potwierdzenie w nowym raporcie przygotowanym przez Oracle zatytułowanym „Retail Without Limits – A Modern Commercial Society”. Wynika z niego jasno, że konwergencja wszystkich kanałów sprzedaży, rozumiana jako możliwość dokonywania bezproblemowych zakupów online, w sklepach stacjonarnych, za pośrednictwem urządzeń mobilnych lub na portalach społecznościowych, to klucz do sukcesu we współczesnym handlu.

Zdobycie klienta to jedno, jeszcze trudniejsze może okazać się jego utrzymanie. Zdaniem ekspertów z firmy Oracle istnieją cztery metody, które można wykorzystać, żeby zatrzymać swoich klientów:

  1. Budowanie silnego i pozytywnego skojarzenia poprzez wyjątkowe podejście do obsługi klienta;
  2. Koncentrowanie się na ułatwianiu życia klientowi, nie na marce. Należy przy tym wykorzystać narzędzia do personalizacji, wirtualnych asystentów oraz usługi współpracy oparte na chmurze;
  3. Skupianie się na tym, aby klienci nie żałowali wyboru danej marki – jeśli coś pójdzie nie tak, klienci muszą mieć pewność, że problem zostanie rozwiązany szybko i skutecznie;
  4. Stworzenie „kotwicy” usługowej, pozytywnego punktu odniesienia dla klienta, który zastanawia się nad kolejnym zakupem.

ORACLE WSPIERA GLOBALNY BIZNES

To oznacza, że wszystkie firmy które chcą czerpać korzyści z prowadzenia sprzedaży w modelu omnichannel, nie tylko muszą zrozumieć te procesy, ale również inwestować w nowe technologie, dzięki czemu marzenia o prawdziwie wielokanałowym handlu wreszcie staną się rzeczywistością.

Oracle to jeden z wiodących dostawców rozwiązań technologicznych na świecie. Do jego klientów należy łącznie ponad 400 tys. firm w ponad 145 krajach, w tym kilka tysięcy sprzedawców online ze wszystkich sektorów e-commerce. Oracle dostarcza im pakiety aplikacji biznesowych, a także rozwiązania umożliwiające przechowywanie danych w chmurze i centrach przetwarzania danych.

Oracle Retail specjalizuje się w rozwiązaniach skierowanych wyłącznie do sieci handlowych. Oferuje im kompleksowe rozwiązania nakierowane na kształtowanie doświadczeń zakupowych klientów w sklepach tradycyjnych oraz w kanałach cyfrowych. Oracle wspiera m.in. takie marki jak Abercrombie & Fitch, Gymboree, Marionnaud, New Look, Staples, czy Wal-Mart.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się 23 czerwca w Warszawie. Więcej informacji na www.omnichannelretailingforum.com.

Reklama

SCF 2017 Spring