Raport: klienci z dostępem do spersonalizowanej oferty kupują więcej

DigitasLBi Commerce Raport

Konsumenci w 2015 roku oczekują omnichannelowego systemu zakupów i personalizacji oferty sprzedażowej, podaje najnowsze badanie DigitasLBi 2015 Connected Commerce.

Obecnie, przeciętny konsument korzysta z 5 urządzeń podczas robienia zakupów. To wzrost blisko o 100% w porównaniu z 2.8 urządzeniami, poprzez które kupowano w 2014 roku. W 2015 roku po raz pierwszy w historii ze smartfonów (85%) korzysta więcej użytkowników niż z laptopów (84%), a komputery desktopowe (71%) są bardziej popularne od tabletów (60%).

Zakupy online stają się tak częste, jak odwiedzanie galerii handlowych. 75% konsumentów dokonało zakupu za pośrednictwem Internetu w ciągu ostatnich 30 dni. Największy odsetek kupujących online to Chińczycy (90%), Amerykanie (84%) oraz Australijczycy (68%). Zakupy laptopowe są częstsze niż zakupy mobilne (50% do 28%), a zakupy desktopowe bardziej powszechne niż zakupy na tabletach (41% do 20%).

Personalizacja zakupów online

Znaczna większość (87%) osób, które logują się na strony e-commerce by otrzymać ofertę dostosowaną do ich potrzeb, kupuje więcej, niż ci, którzy się nie logują. 78% decyduje się na częstszy zakup towarów, a 76% nabywa większą liczbę produktów.

Spersonalizowane zakupy stają się normą. Trzy czwarte konsumentów loguje się na swoje konto podczas robienia zakupów, a dwóch na dziesięciu użytkowników robi to zawsze bez wyjątku. Konsumenci, którzy wybierają logowanie, kierują się wygodą. Czterech na dziesięciu użytkowników chce mieć wgląd do produktów, wybranych przez siebie podczas wcześniejszych logowań. 37% jest zmęczonych ciągłym wprowadzaniem tych samych informacji personalnych oraz danych dotyczących numeru karty kredytowej. 34% osób deklaruje, że jest zainteresowanych spersonalizowaną ofertą zakupową oraz aktualizacjami na temat promocji.

Personalizacja zakupów w sklepach stacjonarnych

Potrzeba personalizacji doświadczenia konsumenckiego wykracza poza świat online. 70% konsumentów przyznaje, że jest bardziej skłonnych zintegrować urządzenia mobilne z technologiami świadczonymi przez sklepy stacjonarne, jak GPS czy tracking WiFi, jeżeli otrzymają w zamian benefity, np. vouchery zniżkowe.

„Personalizacja doświadczenia konsumenckiego jest pewnym sposobem na przyciągnięcie większej liczby klientów oraz na zwiększenie zysków zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych” – powiedział Jim Herbert z DigitasLBi Commerce. „Poza stronami internetowymi oraz aplikacjami retailerów, sklepy stacjonarne stały się drugim, najczęściej wybieranym punktem informacyjnym dla klientów. Z tego względu zakupy w sklepach stacjonarnych muszą ulec usprawnieniu oraz cyfryzacji. Retailerzy powinni lepiej wykorzystywać dane, by spersonalizować ofertę w celu zwiększenia obrotów.”

Reklama

SCF 2017 Spring