Google tworzy pierwszy raport modowy na potrzeby e-commerce

google raport modowy fashion trends report 2015

Google opublikował pierwszy „Google Fashion Trends Report”. W raporcie wskazano aktualne trendy i najbardziej poszukiwane artykuły branży modowej. Dane dla producentów odzieży zostały zebrane na podstawie ponad 6 miliardów wyszukiwanych haseł.

„W naszym raporcie Google Fashion Trends udostępniamy bazy danych w ręce projektantów, planistów, przedsiębiorców, trendsetterów oraz twórców opinii. Celem tego raportu jest podzielenie się przydatnymi danymi do opracowania strategii marketingowej oraz wskazania wpływowych trendów” – piszą autorzy raportu Olivier Zimmer i Yarden Horwitz z Google.

Do sporządzenia lity aktualnych trendów w branży odzieżowej skorzystano z ponad 6 miliardów wyszukiwań, które miały związek z modą. W tworzeniu raportu brano pod uwagę wyszukiwania z okresu od stycznia 2012 do lutego 2015 roku. Po zebraniu potrzebnych informacji, pogrupowano je w kategorie pod względem podobieństwa trendów lub okresu trwania ich największej popularności.

Google konsultantem branży modowej

Raport Google szybko stanie się podpowiedzią dla wszystkich retailerów z branży modowej. Dzięki nowym raportom Google, użytkownicy Internetu staną się równie ważnymi trendsetterami, jak projektanci mody. Z wyników raportu najbardziej skorzystają firmy odzieżowe. Dowiedzą się, w co inwestować na podstawie danych, których nie będzie w stanie zastąpić żadne badanie rynku.

„Chcemy być dla marek poważnym konsultantem, a nie tylko partnerem od sprzedawania reklam” – zadeklarowała Lisa Green, szefowa działu mody i towarów luksusowych w Google w rozmowie z „The New York Times.” „Teraz firmy będą mogły powiedzieć: Google zidentyfikował ten trend, więc mamy kilka tygodni by odpowiednio zareagować na rynku” – dodała Green.

Wyniki raportu

Raport jest opracowany szczegółowo i posiada 3 części. Pierwsza ujawnia, które produkty modowe stają się najbardziej, a które mniej popularne wśród internautów. Część druga bada trzy wschodzące trendy modowe w okresie wiosennym 2015. Część trzecia określa procentowy wzrost lub spadek zainteresowania internautów konkretnymi artykułami na przestrzeni dłuższego czasu.

Z raportu dowiemy się nie tylko tego, jaka odzież jest modna, ale także które kolory konkretnych produktów są najczęściej wybierane oraz jakie faktury tkanin cieszą się największym zainteresowaniem.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring