Starbucks: sukces opcji mobilnego zamawiania kawy

starbucks mobilne zamowienia i platnosc

Amerykańska sieć Starbucks Corp. ujawniła wyniki sprzedaży za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Według danych koncernu, 8 milionów klientów przeprowadza transakcje mobilne w ciągu tygodnia. Przychody z mobile stanowią 19% łącznej sprzedaży Starbucks na terenie USA.

Aplikacja mobilna Starbucks, której powstanie datuje się na 2009 rok, posiada obecnie 16 milionów aktywnych użytkowników. Przychody kawowego potentata wzrosły o 17,9% w drugim kwartale i osiągnęły wartość 4,6 miliarda dolarów.

Mobilne zamawianie kawy

W grudniu 2014, Starbucks umożliwił opcję składania mobilnych zamówień i opłacania ich poprzez aplikację na iPhone w 150 kawiarniach w Portland. Pomysł okazał się sukcesem.

“Zamierzamy udostępnić opcję moblinego zamawiania produktów oraz płacenia za nie przez smartfony wszystkim mieszkańcom USA jeszcze w tym roku. Mobilne zamówienia i płatności zostały niesamowicie dobrze przyjęte przez naszych klientów.Dzięki tej funkcji, mogą oni zamawiać kawę i inne produkty z wyprzedzeniem, uniknąć kolejek i długiego czasu oczekiwania na realizację zamówienia.Rezultatem wprowadzenia mobilnych zamówień i płatności były krótsze kolejki, szybsza obsługa, bardziej wydajny system operacji wewnętrznych” – powiedział Howard Schultz, CEO Starbucks. Przyznał, że w tych kawiarniach, w których opcja mobilnych zamówień i płatności została wprowadzona, wzrosła liczba dziennych transakcji.

Plany na przyszłość

W planach sieci jest dodanie opcji mobilnego zamawiania kawy do aplikacji mobilnej na system operacyjny Android oraz wdrożenie jej w Wielkiej Brytanii oraz Kanadzie w 2015 roku.

“Otrzymujemy pozytywny feedback od wielu klientów,” powiedział Kevin Johnson, COO w Starbucks. Funkcja sprawdza się szczególnie w przypadku osób bardzo zajętych i nie dysponujących czasem. “Otrzymaliśmy również niesamowite uznanie od niesłyszących klientów, którzy teraz są w stanie w łatwy sposób złożyć zamówienie i otrzymać dokładnie taki napój, jaki chcieli.”

Starbucks prowadzi także program lojalnościowy My Starbucks Rewards. W Stanach Zjednoczonych program posiada ponad 10 milionów aktywnych członków, a ich liczba zwiększyła się o 27% w ciągu ostatniego roku. Wielu z nich korzysta z aplikacji mobilnej, by mieć dostęp do My Starbucks Rewards, płacić za zakupy oraz mieć wgląd do otrzymywanych nagród.

Kawiarnie Starbucks są obecne na całym świecie. Sieć Starbucks w Polsce liczy ponad 35 lokali.

Reklama

SCF 2017 Spring