Luis Monserrate Castillo, Pepe Jeans: internet dokonał rewolucji w handlu

pepe jeans case study omnichannel

Sektor modowy musi dostosować się do wyzwań współczesnego, wielokanałowego handlu. Cyfrowa rewolucja diametralnie zmieniła zachowania zakupowe konsumentów – mówi Luis Monserrate Castillo, online director w brytyjskiej firmie Pepe Jeans, prelegent Omnichannel Retailing Forum 2015.

Omnichannel Retailing Forum, które odbędzie się 23 czerwca 2015 roku w Warszawie, jest pierwszą w Polsce konferencją poświęconą tematowi transformacji sieci handlowych z modelu sprzedaży tradycyjnej na omnichannel.

Władze sieci Pepe Jeans już kilka lat temu zrozumiały, że przyszłością handlu jest prowadzenie sprzedaży właśnie w modelu omnichannel. Dlatego w 2012 roku firma zdecydowała się uruchomić sklepy online na 7 europejskich rynkach.

Cyfrowa rewolucja w handlu

“Internet dokonał rewolucyjnych zmian w branży handlowej. Nie chodzi tylko o prowadzenie sprzedaży online. Internet spowodował zmiany w zachowaniach konsumenckich. Stał się dla nich głównym źródłem informacji, sposobem na komunikację z daną marką, a portale społecznościowe odgrywają ważną rolę w kreowaniu rynkowych trendów. Co więcej, ma także ogromny wpływ na sprzedaż w salonach stacjonarnych. Jak wynika z badań rynkowych, ponad 50% klientów kupujących odzież najpierw wyszukuje jej w internecie, a następnie kupuje ją w salonach stacjonarnych” – wyjaśnia Luis Monserrate Castillo.

Luis pepe jeans omnichannel

Luis Monserrate Castillo, online director, Pepe Jeans

Jego zdaniem jedyną skuteczną odpowiedzią na wyzwania współczesnego handlu jest sprzedaż w modelu omnichannel, czyli płynne zsynchronizowanie sprzedaży i budowanie wizerunku marki w salonach stacjonarnych, sklepie online, poprzez aplikacje mobilne i portale społecznościowe.

Polski rynek jest wymagający

W opinii Luis Monserrate Castillo polski rynek jest bardzo wymagający. “Po pierwsze jest tutaj silna konkurencja, również w sektorze e-commerce, a po drugie polscy konsumenci mają swoje z góry określone oczekiwania. Wchodząc do Polski nie wystarczy się tutaj pojawić, trzeba dostosować się do wymagań i specyfiki lokalnego rynku. Chodzi m.in. o określony przekaz marketingowy, czy interakcje z klientami” – tłumaczy Luis Monserrate Castillo.

Brytyjska marka odzieżowa Pepe Jeans powstała w 1973 roku w Londynie. Obecnie posiada ok. 300 sklepów własnych. Jej produkty dostępne są także w ok. 7 tys. innych punktach sprzedaży. Łącznie ubrania Pepe Jeans można dzisiaj kupić w 65 krajach na całym świecie, również w Polsce. W 2012 roku firma zdecydowała się uruchomić sklepy online na 7 europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech, Holandii, Niemczech oraz Portugalii.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się 23 czerwca na stadionie warszawskiej Legii. W Forum weźmie udział około 300 osób, w tym przedstawiciele zarządów ponad 100 sieci handlowych z Polski i Europy. Obecni będą również właściciele i zarządcy centrów handlowych. Forum to miejsce ich spotkania z dostawcami nowczesnych technologii i “know how” dla branży retail.

Reklama

SCF 2017 Spring