Raport IAB: strony z ofertami promocyjnymi napędzają sprzedaż online

deal-sites

W 2014 roku konsumenci z Wielkiej Brytanii wydali 16.5 mld funtów kupując poprzez strony internetowe z ofertami promocyjnymi, o 14% więcej niż w roku poprzednim.

Według autorów raportu Internet Advertising Bureau Online Performance Marketing (IAB) sprzedaż za pośrednictwem stron internetowych porównujących ceny, oferujących bony lub opcję nagradzania cashback, wygenerowała około 10% całej sprzedaży detalicznej e-commerce.

Dotarcie do oferty nawet za cenę prywatności

Prawie czterech na pięciu (79%) z 2,090 przebadanych przez PwC Brytyjczyków przyznało, że skorzystało ze stron oferujących porównywarkę cenową, bony czy innych wspomagających efektywność wydajności marketingowej w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Strony internetowe typu cashback były używane przez 67% respondentów. Strony z voucherami, bonami czy kodami odwiedzało przynajmniej raz w miesiącu 57%, podczas gdy z aplikacji mobilnych skorzystało 56% a stron lojalnościowych – 32%.

„Brytyjczycy generują 10 milionów kliknięć dziennie w celu znalezienia odpowiedniego produktu – to całkowicie ugruntowane już dziś działanie świadomych konsumentów” – mówi Tim Elkington, dyrektor strategiczny Internet Advertising Bureau w Wielkiej Brytanii.”

81% Brytyjczyków w Internecie jest świadoma jak działają strony oferujące porównywarkę cen i pomimo ochrony swojej prywatności, w celu dostępu do danej oferty, prawie połowa jest chętna podać swoje dane osobowe a ponad jedna czwarta robi to co najmniej raz w miesiącu” – dodaje Elkington.

Brytyjczycy inwestują w online

Autorzy raportu podają, że e-commerce zarobił około 15.4 mld z 16,5 mld funtów dzięki partnerskim stronom marketingowych, a pozostałe 1,1 mld funtów zostały wygenerowane przez 30 milionów internetowych formularzy kontaktowych wypełnionych on-line.

Badanie wykazało, że internetowa wydajność marketingowa (OPM) wygenerowała 10% całej sprzedaży detalicznej e-commerce w Wielkiej Brytanii, co stanowiło 1% PKB, około 34% więcej w porównaniu z rokiem 2013. Brytyjskie firmy wydały 1,1 mld funtów na działalności OPM, 8% więcej niż w 2013 roku, co równało się ze zwrotem 15 funtów za każdy zainwestowany funt. Najwięcej w OPM zainwestowały firmy finansowe (34% ogółu wydatków),  sprzedawcy detaliczni  znaleźli się na drugim miejscu z 21% inwestycją.

„OPM stało się prawie 17 mld przemysłem, ponieważ każda ze stron zarabia na takich rozwiązaniach,” powiedział Dan Bunyan, senior manager w PwC. „Reklamodawcy uzyskują nowych klientów, konsumenci oszczędzają pieniądze i uzyskują dostęp do bezpłatnych treści w internecie, podczas gdy firmy oferujące OPM uzyskują przychody z opłat za przekierowania stron”

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring