Home Retail Group: finansowy sukces dzięki strategii omnichannel

argos sainsbury cyfrowe sklepy omnichannel

Home Retail Group, właściciel brytyjskiej sieci Argos oferującej artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań, zanotował ponad 30% wzrost zysku operacyjnego. Wyniósł on niemal 94 mln funtów. Wszystko dzięki rozwijaniu strategii omnichannel.

Argos już od ponad 2 lat realizuje strategię pełnej cyfryzacji swojej sieci sprzedaży. Rezultaty są więcej niż widoczne. Obecnie już 46% sprzedaży tej sieci realizowana jest w internecie, z czego 25% za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

“Dalsza cyfrowa transformacja sieci Argos pozostaje naszym priorytetem. Strategia wprowadzona pod koniec 2012 już przynosi rezultaty, w przyszłości spodziewamy się jeszcze lepszych rezultatów. Zamierzamy wprowadzać kolejne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby współczesnych, mobilnych konsumentów. Takim przykładem są choćby w pełni cyfrowe sklepy, które otwieramy przy współpracy z siecią Sainsbury’s” – komentuje John Walden, prezes Home Retail Group.

Cyfrowa rewolucja

Łącznie ma powstać 10 takich sklepów i będą one zlokalizowane w supermarketach sieci Sainsbury’s.“Nowy format sklepów, pomimo niewielkiej powierzchni sprzedaży, pozwala zaoferować naszym klientom ok. 20 tys. produktów, które mogą im być dostarczone w ciągu kilku godzin. To wygodne rozwiązanie, które dodatkowo nie wymaga z naszej strony dużych inwestycji” – wyjaśnia John Walden.

Nowe, cyfrowe sklepy Argos będą miały od 100 do 500 mkw. powierzchni sprzedaży. Pomimo niewielkich rozmiarów w ich ofercie znajdzie się ponad 20 tys. produktów. Klienci, za pomocą znajdujących się w sklepie tabletów, będą mogli od razu kupić interesujące ich produkty, albo złożyć internetową rezerwację. W takim wypadku towar będzie można odebrać po kilku godzinach, albo w innym, dogodnym terminie.

W sklepach nowego formatu będzie można także przejrzeć pełne portfolio produktów (ok. 40 tys.) znajdujących się w ofercie Argos. Co więcej, klient będzie mógł zamówić dowolny produkt, który następnie zostanie dostarczony mu do domu lub pod inny wskazany adres.

Strategia omnichannel

Argos dodatkowo otwiera nowe, w pełni cyfrowe sklepy w mniejszym formacie. Łącznie powstało ich już ok. 60. Sieć otworzyła również nowe centrum dystrybucyjne, dzięki któremu klienci mogą wybierać z oferty ok. 20 tys. produktów z opcją dostawy tego samego dnia. Sieć nawiązała również współpracę z eBay. Tylko w ciągu roku w sklepach Argos odebranych zostało ponad 1 mln przesyłek z zakupami zrobionymi na platformie eBay.

Argos od lat inwestuje w rozwój sprzedaży wielokanałowej. Posiada sieć ok. 740 sklepów stacjonarnych, które odwiedza rocznie ok. 130 milionów klientów. Prowadzi również sprzedaż internetową. Sklep online sieci Argos ma 430 milionów odsłon rocznie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring